زندگی نامه پرستار
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید من دوست داشتم با دوستانم ارتباطی جدید پیدا کنم گفتم چی بهتر از این
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 24 / 2 / 1392برچسب:, :: 9:14 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 

فتاده مرغ دلم ز آشیان در این وادی

كه هر كجا رود افتد به دام صیادی

به دانه ای دُّر یكدانه می دهد برباد

نه گوش هوش و نه چشم بصیر نقّادی

چنان اسیر هوا و هوس شدم كه نپرس

نه حال نغمه سرایی نه طبع وقّادی

دلا دل از همه برگیر و خلوتی بپذیر

مدار از همه عالم امید امدادی

مگر ز قبله حاجات و كعبه مقصود

ملاذ(1) حاضر و بادی(2)علیّ الهادی

محیط كون و مكان نقطه بصیر وجود

مدار عالم امكان مجرّد و مادی

شَها تو شاهد میقات «لِی مَعَ اللّهی»(3)

تو شمع جمع شبستان مُلك ایجادی

صحیفه ملكوتیّ و نسخه لاهوت

ولیّ عرصه ناسوت بهر ارشادی

مقام باطن ذات تو قاب قوسین است

به ظاهر ارچه در این خاكدان اجسادی

كشیدی از متوكل شدائدی كه به دهر

ندیده دیده گردون ز هیچ شّدادی

گهی به بركه درندگان(4) گهی زندان

گهی به بزم مِی و سازِ باغی عادی(5)

تو شاه یكّه سواران دشت توحیدی

اگر پیاده روان در ركاب الحادی

ز سوز زهر و بلاهای دهر جان تو سوخت

كه بر طریقه آباء و رسم اجدادی

شنبه 24 / 2 / 1392برچسب:, :: 9:9 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 اس ام اس ویژه تولد امام علی (ع)

علی پا به این دنیا گذاشت و قلب عاشقان را محسور كرد. و همگان را با انسانی آشنا كرد كه پدر تمامی آفریدگان پروردگارش لقب گرفت روز پدر مبارك
 
 
روز تولد حضرت علی تنها روز پدر نیست ...
 
روز بزرگداشت مقام مردانگی و انسانیته ...
 
و اون گنجی یه كه هر كسی نمی تونه دارای اون باشه ...
 
روز موجودی با محبت به نام پدر ..
 
پدر عزیزم روزت مبارك
 
تبریك به كسی كه نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی، سخاوت، سكوت، مهربانی و... بسیار سخت است پدرم روزت مبارك
 
روز مرد رو به مرد راستینی كه مقام زیبای مردانگی رو درك كرده تبریك میگم پدرم روزت مبارك
 
پدر ، نام تو تكیه گاه من است . روز پدر رو خدمت شما پدر عزیزم تبریك عرض میكنم .
 
نمك بر زخم من شیرین تر از خواب سحر گردد ، جگرها خون شود تا یك پسر مثل پدر گردد .
 
پدر عزیزم
از تو آموختم چگونه سبكبال زندگی كنم تا هجرتم نیز سبكبال باشد
این بالهای پرواز قناعت و امید و عشق را تو به من بخشیدی
 
پدر جان ، باش و با بودنت باعث بودن من باش . روزت مبارك . از صمیم قلب دوستت دارم . .
 
پدر جان ، نگاه مهربان و صدای دلنشینت همیشه مرحم دل من در این غربت است ، بدان كه برای من بهترینی . روز پدر مبارك باد
پدرم راه تمام زندگیست ، پدرم دلخوشی همیشگیست . روزت مبارك باباجون
 
 
شنبه 24 / 2 / 1392برچسب:, :: 8:59 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 امکانات جانبی ماشین ها با هم متفاوت بوده و هر شرکتی برای مقبول کردن کالای خود امکانات متفاوتی را روی آن قرار داده است. بعضی از این امکانات عبارتند از:

-در بعضی ماشین ها بازوهای سبدی که ظرف ها را در آن می چینند متحرک است و این امکان برای شما وجود دارد که حالت قرار دادن این ظروف را در ماشین به دلخواه خودتان تغییر دهید.

-بعضی ماشین ظرفشویی ها یک سیستم ویژه به نام براق کننده هم دارند؛ به این صورت که در مرحله آخر آبکشی، مایع براق کننده ای را روی ظروف می پاشند تا هم شست و شو کامل شود و هم ظرف ها برق بیفتند. این سیستم علاوه بر شفاف شدن ظرف ها باعث می شود آنها زودتر خشک شوند.

-بعضی از ماشین ظرفشویی ها برای افزایش استحکام و ایمنی سبدها از ریل های جدیدی استفاده می کنند که می توان به وسیله آنها به آسانی و بدون هیچ مشکلی سبد را -حتی وقتی که کاملاً پر است- بیرون کشید؛ به این دلیل که ریل های پایینی عمیق تر هستند و همین عمق باعث می شود تا ثبات کامل سبد تضمین شود و دشواری بیرون کشیدن آن از بین برود.

-بعضی ماشین ظرفشویی ها علاوه بر امکان شست و شوی بسیار داغ امکان آبکشی اضافی را هم برای مصرف کننده های وسواسی فراهم کرده اند.

-بعضی ماشین ظرفشویی ها به سیستم تایمر تأخیری مجهزند؛ همان سیستمی که این روزها در بعضی از ماشین لباسشویی ها هم می بینیم. این سیستم به شما امکان می دهد تا زمان روشن شدن ماشین لباسشویی را هر وقت که خواستید تعیین کنید.بعضی ظرفشویی ها هم به سیستم تبادل گرما مجهزند.

ضد عفونی می کنند؟

ماشین های ظرفشویی معمولاً به خودی خود قابلیت ضد عفونی کردن ظروف را ندارند و احتیاج به یک ماده کمکی دارند، مگر اینکه موقع خرید، حواستان به این امکان ماشین ظرفشویی باشد. ماشین های ظرفشویی به خاطر داشتن امکان استریلیزه، ظروف را ضدعفونی می کنند؛ یعنی روی این دستگاه دکمه ای وجود دارد که با فشار دادن آن، حرارت آب به حدی بالا می رود که ظروف، استریلیزه می شوند. بین مشخصات بعضی ماشین های ظرفشویی، به عبارت «امکان شست و شوی بسیار داغ» بر می خوریم که آن هم به معنای استریلیزه کردن است. در بیشتر ماشین های ظرفشویی قابلیت استفاده از مواد سفید کننده و ضدعفونی کننده وجود دارد، اما اگر در کاتالوگ ماشین چنین چیزی نبود حتماً پیش از استفاده از این گونه مواد پرس و جو کنید.

آب، زمان، صدا
چقدر طول می کشد تا ظرف های شما در ماشین ظرفشویی شسته شوند؟ ماشین های ظرفشویی، ظرف های شما را به طور نرمال در 76 دقیقه می شویند اما بعضی ماشین ها که لقب ماشین ظرفشویی های سریع را یدک می کشند، این زمان را تا 45 دقیقه و حتی 40 دقیقه هم کاهش می دهند. این ماشین ها اصولاً موجودات کم سرو صدایی هستند. میزان سرو صدایی که آنها در خانه شما تولید می کنند بین 45 تا 48 دسی بل است و درهر دور شست و شو میزان آب مصرفی شان با توجه به اندازه ماشین متفاوت است که معمولاً بین 11 تا 15 لیتر آب مصرف می کنند.

برنامه اقتصادی:
برنامه اقتصادی اصولاً برنامه ای است که می توان به وسیله آن با کمترین هزینه از بیشترین امکانات بهره برد. بعضی از ماشین های ظرفشویی به این گونه برنامه ها مجهز هستند:

-نیمه شوی:این برنامه معمولاً در ماشین های 12 نفره مورد استفاده قرار می گیرد و به این معناست که وقتی شما ظرف کافی برای پر کردن ماشین ندارید، می توانید با استفاده از این برنامه، آبگیری ماشین را به نصف برسانید. این برنامه برای صرفه جویی در آب بسیار موثر است و به شما امکان می دهد که ماشین را بدون نیاز به پر شدن روشن کنید.

-برنامه اقتصادی: روی بعضی از ماشین ها هم برنامه ای تحت عنوان برنامه اقتصادی نصب شده که با استفاده از آن می توان در مصرف آب، انرژی و حتی زمان صرفه جویی کرد؛ مثلاً یکی از این برنامه ها به این صورت است: 50 درجه سانتی گراد، 12 لیتر آب و 1/05 کیلو وات انرژی.

ماده شوینده ماشین ظرف شویی چیست؟
ماده شوینده شامل مواد حلالی است که غذا را در خود حل کرده و در ضمن با مواد ساینده، تکه های چسبنده غذا را از ظروف جدا می کند. عملکرد این ماده شوینده در صورت وجود املاح زیاد در آب، دچار اختلال می شود. البته لازم است بدانید که نمی توان هر نوع ماده شوینده را در ظرفشویی استفاده کرد بلکه باید موادی که مخصوص ظرفشویی ساخته شده اند را به کار برد تا هم کف بیش از اندازه تولید نکند و هم باعث خرابی ظروف نشود. انواع شوینده ها به شکل پودر، قرص و ژل موجود است و هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد و این تنها به سلیقه شخصی شما مربوط است که از کدام شکل استفاده کنید.

بد نیست بدانید که....

مخزن
ماشین های ظرفشویی ارزان، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدل های گران قیمت تر، مخزنی از جنس فولاد ضد زنگ (اصطلاحاً استیل)دارند .جنس استیل از زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی جلوگیری می کند. در استفاده از مدل هایی با مخزن استیل، از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید.

قفسه ها
شما باید این قسمت را به دقت بررسی نمایید تا از مناسب بودن اندازه قفسه ها با بشقاب ها، عمق قابلمه ها، کاسه ها و خلاصه بیشتر ظروف خود اطمینان حاصل کنید. شاید ظروفی داشته باشید که در هیچ ماشین ظرفشویی جا نشوند، در چنین مواردی باید قبول کنید که یکی دو قطعه از ظروف را دستی بشویید.

بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای سه قفسه هستند که ممکن است اندازه بشقاب ها یا عمق ظروف گودی که در آن قرار می دهید را محدود کنند. اکثر ماشین ها دو طبقه قفسه دارند و گاهی دارای قابلیت شیب دار قرار گرفتن نیز هستند.

مصرف آب
ماشین های ظرفشویی آب زیادی مصرف می کنند که البته اگر ماشین کاملاً پر باشد، مقدار آب مصرفی آن، از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف می شود چندان تفاوتی ندارد. برای اطمینان یافتن از مقدار مصرف آب، مدل های مختلف و مقدار مصرف آنها را با دقت بررسی کنید.

شست و شوی هوشمند
بعضی مدل های ماشین ظرفشویی دارای حسگرهایی هستند که با عبور دادن شعاع نور از آب و اندازه گیری شفافیت آن، میزان کثیفی آب را تشخیص داده و زمان خالی شدن و تعویض آن را مشخص می کنند.

آبگرمکن
تقریباً تمام ماشین های ظرفشویی به آب گرم متصل می شوند. آب گرم منزل معمولاً در درجه 48 تا 55 درجه سانتی گراد تنظیم می شود. ماشین های ارزان تر از همین دمای آب استفاده می کنند و ماشین های گران تر دارای سیستم گرم کننده هستند. برای شسته شدن چربی و پاک شدن مواد شوینده، دمای آب باید 60 درجه باشد. از طرفی داغ بودن آب نیاز به خیس کردن و آب کشی مکرر را از بین برده و در مصرف آب صرفه جویی خواهد نمود. مدل های جدیدتر، ظروف را با آب داغ شسته و با آب سرد آبکشی می کند تا در مصرف برق نیز صرفه جویی شود.

نکات مهم هنگام خرید
-در وهله اول هنگام خرید این وسیله باید به تعداد نفرات خانواده توجه کرد؛ به عنوان مثال یک ماشین ظرفشویی 12 نفره برای یک خانواده 6 تا 8 نفره و یک ماشین ظرفشویی 4 نفره مناسب است.

-اکثر ماشین ظرفشویی های ارزان دارای مخزنی ازجنس پلاستیک و مدل های گران قیمت مخزنی از جنس فولاد ضد زنگ دارند.

-هنگام خرید توجه داشته باشید که اندازه قفسه ها با بشقاب ها، عمق قابلمه، کاسه و سایر ظروف هماهنگ باشد.

-بعضی مدل های ماشین ظرفشویی نیز دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه آب بیرون می فرستند. اما مدل های دیگری نیز هستند که فاقد این قابلیت هستند و باید حتماً ظروف را تمیز کرده و بعد در آن قرار داد. پس اگر حوصله تمیز کردن ظروف را ندارید به این مساله نیز توجه داشته باشید.

-برنامه های شست وشوی ظروف از موارد مهم دیگری هستند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.اکثر ماشین های ظرفشویی دارای برنامه سه گانه شست و شو هستند. برنامه سختی گیر آب، سیستم هوشمند ایمنی، برنامه شست و شوی سریع، معمولی، قوی، میوه و سبزیجات و... برخی از آنها هستند.

پس هنگام خرید توجه داشته باشید که از ماشین ظرفشویی خود چه انتظاری دارید تا با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.

چرا از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟
1)استفاده از ماشین ظرفشویی تا حد قابل توجهی مصرف آب خانگی را کاهش می دهد، به طوری که یک دست ظروف 144 پارچه را اگر با دست بشوییم 85 لیتر آب مصرف می شود در حالی که همین تعداد در ماشین ظرف شویی تنها 16 لیتر آب نیاز دارد.

2)به خانم خانواده فرصت بیشتری می دهد تا به جای صرف وقت در آشپزخانه و شستن ظروف، زمان بیشتری را در کنار فرزندان و همسر خود داشته باشد.

3)در شست و شو با دست، بهترین زمان پذیرایی از مهمان بعد از صرف غذا به شستن ظروف می گذرد (بیش از یک ساعت) در صورتی که در شست و شو با ماشین ظرفشویی، بعد از صرف غذا در کنار مهمان خود هستید.

4)در شست و شو با دست، مجبوریم از آب ملایم استفاده کنیم در صورتی که در ماشین ظرفشویی آب داغ استفاده می شود لذا عمل ضد عفونی نیز تا حدی انجام می گیرد.

5)در شست وشو با دست، ظروف به علت استفاده از اسکاچ بعد از چند ماه خش برداشته و کدر می شوند، در صورتی که در ماشین ظرفشویی چون از مواد شوینده مناسب استفاده می نماییم، ظروف همیشه براق و شفاف باقی می مانند.

6)در شست و شو با دست، میزان استفاده از مایع ظرفشویی بسیار زیاد است در صورتی که در ماشین ظرفشویی میزان مصرف پودر بسیار کم است.

7)مواد شوینده به پوست دست آسیب زیادی می رسانند در حالی که در ماشین ظرفشویی دست شما با مواد شوینده هیچ گونه تماسی ندارد.

8)درشست و شو با دست، به علت ایستادن زیاد و بی حرکت ماندن، خطر بیماری هایی مانند واریس، آرتروز ستون فقرات و زانو بسیار بالا می رود در حالی که در شست و شوی ماشینی این احتمال وجود ندارد.

9)در شست و شوی دستی، امکان لب پر شدن ظروف چینی و کریستال شما وجود دارد در حالی که در ماشین ظرفشویی این امکان به حد صفر می رسد.

10)مواد کلره و یا اکسیژنه موجود در پودرها و قرص های ماشین ظرفشویی، عمل ضد عفونی ظروف را تکمیل می کنند.

حتماً رعایت کنید.
-تا حد امکان از برنامه کوتاه مدت (کم مصرف) استفاده کنید. همچنین اگر ظرف ها را پیش از قرار دادن در دستگاه با یک دستمال تا اندازه ای پاک کنیم، امکان استفاده از برنامه کوتاه بیشتر است. اگر ظرف ها فقط کمی کثیف هستند از یک چرخه شست و شوی سبک استفاده کنید؛ زیرا در این روش به دلیل استفاده کمتر از آب گرم و کاهش زمان کار دستگاه، انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

-حتی الامکان از ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی استفاده کنید. تعداد ظرف ها تغییری در مصرف آب ماشین نمی دهد. پس بهتر است ظرف ها را در طول روز داخل ماشین جمع کنید و سپس یک بار در ساعات غیر اوج مصرف آن را به کار اندازید.

-از پودر ظرفشویی به اندازه لازم استفاده کنید؛ زیرا ریختن پودر زیاد، هیچ تاثیری در تمیز ترشدن ظرف نخواهد داشت.

-ظرف ها را مطابق دستورالعمل تولید کننده در ماشین قرار دهید، همه ردیف ها را پر کنید تا از آب و انرژی حداکثر استفاده بشود، اما این کار به گونه ای باشد که گردش آب به راحتی صورت گیرد تا ظرف ها کاملاً تمیز گردند.

-پیش از قرار دادن ظرف ها در ماشین، باقیمانده غذا را پاک کرده و مایعات را خالی کنید. بقیه کار را ماشین ظرفشویی انجام می دهد. اگر مجبور شدید که ظرف ها را پیش از گذاشتن در ماشین آب بکشید حتی الامکان از آب سرد استفاده کنید.

-اگر از یک منبع آب گرم ارزان قیمت برخوردار هستید؛ در صورت امکان آن را مستقیماً به ماشین ظرفشویی وصل کنید.

-دستگاه را حتی الامکان درساعت های اوج مصرف روشن نکنید.

-نظافت منظم، عمر دستگاه را افزایش داده و مصرف انرژی آن را کاهش می دهد.

-ماشین ظرفشویی را دور از یخچال قرار دهید، زیرا این دستگاه در هنگام کار حرارت تولید می کند و مصرف انرژی یخچال را بالا می برد.

-در صورتی که ماشین ظرفشویی شما سیستم خشک کن بدون گرما دارد از آن استفاده کنید. اگر دستگاهی دارید که قدیمی تر است و مجهز به این سیستم نیست، می توانید بعد از پایان شست و شو ظرفشویی را خاموش کنید و درب آن را باز بگذارید تا جریان هوا ظرف ها را خشک کند

چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:, :: 4:45 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 اقا یا خانم عزیز اخه چرا 

                               این همه وبلاگ درست اومدی وبلاگ من بنده خدا

از همه جا بی خبر اومدی هگ کردی 

                                               اخه چرا 

من همه عشقم این بود که بیام اینجا مطلب بزارم هم شما یک خیری ببینید هم من از نظرات شما استفاده کنم 

راستی من که از هر جایی مطلب می اوردم منیع اون مطلب می گفتم 

اخه باز چرا ای بیمار 

ضعیف گیر اوردی عیبی نداره از دست من که چیزی بر نمی اد و یاد ندارم که این نقص بر طرف کنم 

اما یک خدایی هم اون بالا هست که من تو رو می سپارم به اون

حالا اگه می خواهی نفرینم پس بگیرم خودت بیا مثل یک انسان نمومه  این قسمتی که میشه نظر بدی رو که خراب کردی بیا خودت درست کن من که یاد ندارم

از دوستان من شخصا معذرت می خواهم  من می دونم که او طرف که خراب کرده کیه اگه درست نکنه من خودم که کاره ای نیستم  ولی از کس دیگه ای می خواهم بیاد این نقص فنی درست کنه 

دوستای گلم لطفا صبر پیشه کنید

 

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 214191
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


يا امام زمان تسليت ما را بپزير


<-BlogTitle->

<-BlogDescription->

<-PostContent->
::ادامه مطلب::
نوشته شده در <-PostDate->| ساعت <-PostTime->| توسط <-PostAuthor->|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت