زندگی نامه پرستار
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید من دوست داشتم با دوستانم ارتباطی جدید پیدا کنم گفتم چی بهتر از این
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 24 / 2 / 1392برچسب:, :: 8:59 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 امکانات جانبی ماشین ها با هم متفاوت بوده و هر شرکتی برای مقبول کردن کالای خود امکانات متفاوتی را روی آن قرار داده است. بعضی از این امکانات عبارتند از:

-در بعضی ماشین ها بازوهای سبدی که ظرف ها را در آن می چینند متحرک است و این امکان برای شما وجود دارد که حالت قرار دادن این ظروف را در ماشین به دلخواه خودتان تغییر دهید.

-بعضی ماشین ظرفشویی ها یک سیستم ویژه به نام براق کننده هم دارند؛ به این صورت که در مرحله آخر آبکشی، مایع براق کننده ای را روی ظروف می پاشند تا هم شست و شو کامل شود و هم ظرف ها برق بیفتند. این سیستم علاوه بر شفاف شدن ظرف ها باعث می شود آنها زودتر خشک شوند.

-بعضی از ماشین ظرفشویی ها برای افزایش استحکام و ایمنی سبدها از ریل های جدیدی استفاده می کنند که می توان به وسیله آنها به آسانی و بدون هیچ مشکلی سبد را -حتی وقتی که کاملاً پر است- بیرون کشید؛ به این دلیل که ریل های پایینی عمیق تر هستند و همین عمق باعث می شود تا ثبات کامل سبد تضمین شود و دشواری بیرون کشیدن آن از بین برود.

-بعضی ماشین ظرفشویی ها علاوه بر امکان شست و شوی بسیار داغ امکان آبکشی اضافی را هم برای مصرف کننده های وسواسی فراهم کرده اند.

-بعضی ماشین ظرفشویی ها به سیستم تایمر تأخیری مجهزند؛ همان سیستمی که این روزها در بعضی از ماشین لباسشویی ها هم می بینیم. این سیستم به شما امکان می دهد تا زمان روشن شدن ماشین لباسشویی را هر وقت که خواستید تعیین کنید.بعضی ظرفشویی ها هم به سیستم تبادل گرما مجهزند.

ضد عفونی می کنند؟

ماشین های ظرفشویی معمولاً به خودی خود قابلیت ضد عفونی کردن ظروف را ندارند و احتیاج به یک ماده کمکی دارند، مگر اینکه موقع خرید، حواستان به این امکان ماشین ظرفشویی باشد. ماشین های ظرفشویی به خاطر داشتن امکان استریلیزه، ظروف را ضدعفونی می کنند؛ یعنی روی این دستگاه دکمه ای وجود دارد که با فشار دادن آن، حرارت آب به حدی بالا می رود که ظروف، استریلیزه می شوند. بین مشخصات بعضی ماشین های ظرفشویی، به عبارت «امکان شست و شوی بسیار داغ» بر می خوریم که آن هم به معنای استریلیزه کردن است. در بیشتر ماشین های ظرفشویی قابلیت استفاده از مواد سفید کننده و ضدعفونی کننده وجود دارد، اما اگر در کاتالوگ ماشین چنین چیزی نبود حتماً پیش از استفاده از این گونه مواد پرس و جو کنید.

آب، زمان، صدا
چقدر طول می کشد تا ظرف های شما در ماشین ظرفشویی شسته شوند؟ ماشین های ظرفشویی، ظرف های شما را به طور نرمال در 76 دقیقه می شویند اما بعضی ماشین ها که لقب ماشین ظرفشویی های سریع را یدک می کشند، این زمان را تا 45 دقیقه و حتی 40 دقیقه هم کاهش می دهند. این ماشین ها اصولاً موجودات کم سرو صدایی هستند. میزان سرو صدایی که آنها در خانه شما تولید می کنند بین 45 تا 48 دسی بل است و درهر دور شست و شو میزان آب مصرفی شان با توجه به اندازه ماشین متفاوت است که معمولاً بین 11 تا 15 لیتر آب مصرف می کنند.

برنامه اقتصادی:
برنامه اقتصادی اصولاً برنامه ای است که می توان به وسیله آن با کمترین هزینه از بیشترین امکانات بهره برد. بعضی از ماشین های ظرفشویی به این گونه برنامه ها مجهز هستند:

-نیمه شوی:این برنامه معمولاً در ماشین های 12 نفره مورد استفاده قرار می گیرد و به این معناست که وقتی شما ظرف کافی برای پر کردن ماشین ندارید، می توانید با استفاده از این برنامه، آبگیری ماشین را به نصف برسانید. این برنامه برای صرفه جویی در آب بسیار موثر است و به شما امکان می دهد که ماشین را بدون نیاز به پر شدن روشن کنید.

-برنامه اقتصادی: روی بعضی از ماشین ها هم برنامه ای تحت عنوان برنامه اقتصادی نصب شده که با استفاده از آن می توان در مصرف آب، انرژی و حتی زمان صرفه جویی کرد؛ مثلاً یکی از این برنامه ها به این صورت است: 50 درجه سانتی گراد، 12 لیتر آب و 1/05 کیلو وات انرژی.

ماده شوینده ماشین ظرف شویی چیست؟
ماده شوینده شامل مواد حلالی است که غذا را در خود حل کرده و در ضمن با مواد ساینده، تکه های چسبنده غذا را از ظروف جدا می کند. عملکرد این ماده شوینده در صورت وجود املاح زیاد در آب، دچار اختلال می شود. البته لازم است بدانید که نمی توان هر نوع ماده شوینده را در ظرفشویی استفاده کرد بلکه باید موادی که مخصوص ظرفشویی ساخته شده اند را به کار برد تا هم کف بیش از اندازه تولید نکند و هم باعث خرابی ظروف نشود. انواع شوینده ها به شکل پودر، قرص و ژل موجود است و هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد و این تنها به سلیقه شخصی شما مربوط است که از کدام شکل استفاده کنید.

بد نیست بدانید که....

مخزن
ماشین های ظرفشویی ارزان، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدل های گران قیمت تر، مخزنی از جنس فولاد ضد زنگ (اصطلاحاً استیل)دارند .جنس استیل از زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی جلوگیری می کند. در استفاده از مدل هایی با مخزن استیل، از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید.

قفسه ها
شما باید این قسمت را به دقت بررسی نمایید تا از مناسب بودن اندازه قفسه ها با بشقاب ها، عمق قابلمه ها، کاسه ها و خلاصه بیشتر ظروف خود اطمینان حاصل کنید. شاید ظروفی داشته باشید که در هیچ ماشین ظرفشویی جا نشوند، در چنین مواردی باید قبول کنید که یکی دو قطعه از ظروف را دستی بشویید.

بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای سه قفسه هستند که ممکن است اندازه بشقاب ها یا عمق ظروف گودی که در آن قرار می دهید را محدود کنند. اکثر ماشین ها دو طبقه قفسه دارند و گاهی دارای قابلیت شیب دار قرار گرفتن نیز هستند.

مصرف آب
ماشین های ظرفشویی آب زیادی مصرف می کنند که البته اگر ماشین کاملاً پر باشد، مقدار آب مصرفی آن، از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف می شود چندان تفاوتی ندارد. برای اطمینان یافتن از مقدار مصرف آب، مدل های مختلف و مقدار مصرف آنها را با دقت بررسی کنید.

شست و شوی هوشمند
بعضی مدل های ماشین ظرفشویی دارای حسگرهایی هستند که با عبور دادن شعاع نور از آب و اندازه گیری شفافیت آن، میزان کثیفی آب را تشخیص داده و زمان خالی شدن و تعویض آن را مشخص می کنند.

آبگرمکن
تقریباً تمام ماشین های ظرفشویی به آب گرم متصل می شوند. آب گرم منزل معمولاً در درجه 48 تا 55 درجه سانتی گراد تنظیم می شود. ماشین های ارزان تر از همین دمای آب استفاده می کنند و ماشین های گران تر دارای سیستم گرم کننده هستند. برای شسته شدن چربی و پاک شدن مواد شوینده، دمای آب باید 60 درجه باشد. از طرفی داغ بودن آب نیاز به خیس کردن و آب کشی مکرر را از بین برده و در مصرف آب صرفه جویی خواهد نمود. مدل های جدیدتر، ظروف را با آب داغ شسته و با آب سرد آبکشی می کند تا در مصرف برق نیز صرفه جویی شود.

نکات مهم هنگام خرید
-در وهله اول هنگام خرید این وسیله باید به تعداد نفرات خانواده توجه کرد؛ به عنوان مثال یک ماشین ظرفشویی 12 نفره برای یک خانواده 6 تا 8 نفره و یک ماشین ظرفشویی 4 نفره مناسب است.

-اکثر ماشین ظرفشویی های ارزان دارای مخزنی ازجنس پلاستیک و مدل های گران قیمت مخزنی از جنس فولاد ضد زنگ دارند.

-هنگام خرید توجه داشته باشید که اندازه قفسه ها با بشقاب ها، عمق قابلمه، کاسه و سایر ظروف هماهنگ باشد.

-بعضی مدل های ماشین ظرفشویی نیز دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه آب بیرون می فرستند. اما مدل های دیگری نیز هستند که فاقد این قابلیت هستند و باید حتماً ظروف را تمیز کرده و بعد در آن قرار داد. پس اگر حوصله تمیز کردن ظروف را ندارید به این مساله نیز توجه داشته باشید.

-برنامه های شست وشوی ظروف از موارد مهم دیگری هستند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.اکثر ماشین های ظرفشویی دارای برنامه سه گانه شست و شو هستند. برنامه سختی گیر آب، سیستم هوشمند ایمنی، برنامه شست و شوی سریع، معمولی، قوی، میوه و سبزیجات و... برخی از آنها هستند.

پس هنگام خرید توجه داشته باشید که از ماشین ظرفشویی خود چه انتظاری دارید تا با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.

چرا از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟
1)استفاده از ماشین ظرفشویی تا حد قابل توجهی مصرف آب خانگی را کاهش می دهد، به طوری که یک دست ظروف 144 پارچه را اگر با دست بشوییم 85 لیتر آب مصرف می شود در حالی که همین تعداد در ماشین ظرف شویی تنها 16 لیتر آب نیاز دارد.

2)به خانم خانواده فرصت بیشتری می دهد تا به جای صرف وقت در آشپزخانه و شستن ظروف، زمان بیشتری را در کنار فرزندان و همسر خود داشته باشد.

3)در شست و شو با دست، بهترین زمان پذیرایی از مهمان بعد از صرف غذا به شستن ظروف می گذرد (بیش از یک ساعت) در صورتی که در شست و شو با ماشین ظرفشویی، بعد از صرف غذا در کنار مهمان خود هستید.

4)در شست و شو با دست، مجبوریم از آب ملایم استفاده کنیم در صورتی که در ماشین ظرفشویی آب داغ استفاده می شود لذا عمل ضد عفونی نیز تا حدی انجام می گیرد.

5)در شست وشو با دست، ظروف به علت استفاده از اسکاچ بعد از چند ماه خش برداشته و کدر می شوند، در صورتی که در ماشین ظرفشویی چون از مواد شوینده مناسب استفاده می نماییم، ظروف همیشه براق و شفاف باقی می مانند.

6)در شست و شو با دست، میزان استفاده از مایع ظرفشویی بسیار زیاد است در صورتی که در ماشین ظرفشویی میزان مصرف پودر بسیار کم است.

7)مواد شوینده به پوست دست آسیب زیادی می رسانند در حالی که در ماشین ظرفشویی دست شما با مواد شوینده هیچ گونه تماسی ندارد.

8)درشست و شو با دست، به علت ایستادن زیاد و بی حرکت ماندن، خطر بیماری هایی مانند واریس، آرتروز ستون فقرات و زانو بسیار بالا می رود در حالی که در شست و شوی ماشینی این احتمال وجود ندارد.

9)در شست و شوی دستی، امکان لب پر شدن ظروف چینی و کریستال شما وجود دارد در حالی که در ماشین ظرفشویی این امکان به حد صفر می رسد.

10)مواد کلره و یا اکسیژنه موجود در پودرها و قرص های ماشین ظرفشویی، عمل ضد عفونی ظروف را تکمیل می کنند.

حتماً رعایت کنید.
-تا حد امکان از برنامه کوتاه مدت (کم مصرف) استفاده کنید. همچنین اگر ظرف ها را پیش از قرار دادن در دستگاه با یک دستمال تا اندازه ای پاک کنیم، امکان استفاده از برنامه کوتاه بیشتر است. اگر ظرف ها فقط کمی کثیف هستند از یک چرخه شست و شوی سبک استفاده کنید؛ زیرا در این روش به دلیل استفاده کمتر از آب گرم و کاهش زمان کار دستگاه، انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

-حتی الامکان از ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی استفاده کنید. تعداد ظرف ها تغییری در مصرف آب ماشین نمی دهد. پس بهتر است ظرف ها را در طول روز داخل ماشین جمع کنید و سپس یک بار در ساعات غیر اوج مصرف آن را به کار اندازید.

-از پودر ظرفشویی به اندازه لازم استفاده کنید؛ زیرا ریختن پودر زیاد، هیچ تاثیری در تمیز ترشدن ظرف نخواهد داشت.

-ظرف ها را مطابق دستورالعمل تولید کننده در ماشین قرار دهید، همه ردیف ها را پر کنید تا از آب و انرژی حداکثر استفاده بشود، اما این کار به گونه ای باشد که گردش آب به راحتی صورت گیرد تا ظرف ها کاملاً تمیز گردند.

-پیش از قرار دادن ظرف ها در ماشین، باقیمانده غذا را پاک کرده و مایعات را خالی کنید. بقیه کار را ماشین ظرفشویی انجام می دهد. اگر مجبور شدید که ظرف ها را پیش از گذاشتن در ماشین آب بکشید حتی الامکان از آب سرد استفاده کنید.

-اگر از یک منبع آب گرم ارزان قیمت برخوردار هستید؛ در صورت امکان آن را مستقیماً به ماشین ظرفشویی وصل کنید.

-دستگاه را حتی الامکان درساعت های اوج مصرف روشن نکنید.

-نظافت منظم، عمر دستگاه را افزایش داده و مصرف انرژی آن را کاهش می دهد.

-ماشین ظرفشویی را دور از یخچال قرار دهید، زیرا این دستگاه در هنگام کار حرارت تولید می کند و مصرف انرژی یخچال را بالا می برد.

-در صورتی که ماشین ظرفشویی شما سیستم خشک کن بدون گرما دارد از آن استفاده کنید. اگر دستگاهی دارید که قدیمی تر است و مجهز به این سیستم نیست، می توانید بعد از پایان شست و شو ظرفشویی را خاموش کنید و درب آن را باز بگذارید تا جریان هوا ظرف ها را خشک کند

چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:, :: 4:45 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 اقا یا خانم عزیز اخه چرا 

                               این همه وبلاگ درست اومدی وبلاگ من بنده خدا

از همه جا بی خبر اومدی هگ کردی 

                                               اخه چرا 

من همه عشقم این بود که بیام اینجا مطلب بزارم هم شما یک خیری ببینید هم من از نظرات شما استفاده کنم 

راستی من که از هر جایی مطلب می اوردم منیع اون مطلب می گفتم 

اخه باز چرا ای بیمار 

ضعیف گیر اوردی عیبی نداره از دست من که چیزی بر نمی اد و یاد ندارم که این نقص بر طرف کنم 

اما یک خدایی هم اون بالا هست که من تو رو می سپارم به اون

حالا اگه می خواهی نفرینم پس بگیرم خودت بیا مثل یک انسان نمومه  این قسمتی که میشه نظر بدی رو که خراب کردی بیا خودت درست کن من که یاد ندارم

از دوستان من شخصا معذرت می خواهم  من می دونم که او طرف که خراب کرده کیه اگه درست نکنه من خودم که کاره ای نیستم  ولی از کس دیگه ای می خواهم بیاد این نقص فنی درست کنه 

دوستای گلم لطفا صبر پیشه کنید

 

دو شنبه 14 / 11 / 1391برچسب:, :: 7:57 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

با سلام

خدمت شما دوستان عزیز و گرامی 

اینجا جا داره که بنده از تمامی شما عزیزان تشکر کنم که صبر و حوصله به خرج می دهید و به وبلاگ من توجه می کنید  

دوستان من تا جایی که ذهن یاری کند سعی می کنم منبع مطالبی که در اختیار شما دوستان قرار می دهم

از منابع معتبر باشد  و همجنین ان منابع را ذکر کنم  

از دوستان عزیزم خواهشمندم اگر اشکالی در موضوع ها یا صحت انها می بینید لطفا حوصله به خرج دهید و نکته 

مورد نظر را یاد اوری کنید  تا با کمک هم بتوانیم هرچه بهتر مطالب صحیح تری را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم.

   دوستان عزیزم همیشه به یاد شما هستم  دوستتون دارم و با خاطرات شما زنده ام                           

                                                                                                                   با تشکر مدیر وبلاگ

                                                                                                                        مه لقا

چهار شنبه 9 / 5 / 1391برچسب:, :: 10:38 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

مینیاتور در نقاشی قهوه خانه ای


توضیحات : نقاش‌های قهوه‌خانه به یك نوع نقاشی ذهنی و خیالی متكی بر احساس و برداشت‌های هنرمند از درونمایه‌های داستان‌های حماسی و ملی ایرانیان و داستان‌های مذهبی و وقایع تاریخی روز عاشورا در صحرای كربلا است.

این هنرمندان نقاش در تجسم احساس و طرز نگارگری و تصویرپردازی قید و بندهایی را نیز به كار می‌بردند. قید و بند این نقاشان در نقش‌پردازی‌ها پاسخ به خواست توده مردم و پاسداری از الگوهای رفتاری و نظام‌های دینی و عقیدتی مردم در جامعه سنتی بوده كه در آن زندگی كرده و می‌كنند.

دوره رونق و شكوفایی این هنر نقاشی عامه در قاجاریه به ویژه سال‌های آخر سلطنت و در قهوه‌خانه‌های شهرهای بزرگ بوده است. از این رو شیوه نقاشی به نقاشی قهوه‌خانه معروف شده است. اكثر نقاشان این مكتب در خدمت قهوه‌خانه‌دارها بودند و به سفارش آنها نقاشی می‌كردند. آثار این هنرمندان را از لحاظ موضوع كلی می‌توان به دو دسته نقاشی‌های مذهبی و نقاشی‌های غیرمذهبی تقسیم كرد.

نقاشی‌های مذهبی مجموعه‌ای از چهره‌های پیشوایان و بزرگان دین و مذهب و صحنه‌هایی از جنگ‌ها و نبردهای معروف پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) و وقایع كربلا را در بر می‌گیرد. نقاشی‌های غیرمذهبی مجموعه‌ای بزرگ از داستان‌های رزمی و بزمی ایرانی را شامل می‌شود كه حاوی رخدادهای افسانه‌ای و حماسی و تاریخی و چهره‌هایی از شاهان و قهرمانان شاهنامه و صحنه‌هایی از میدان‌های نبرد و عرصه‌های عشق ورزی و دلدادگی قهرمانان و بزمگاه‌های پادشاهان است.

پیشكسوتان نامدار نقاشی قهوه‌خانه‌ای دو نقاش به نام‌های استاد حسین قوللر آغاسی، فرزند استاد علیرضا نقش‌انداز روی كاشی و پارچه و محمد مدیر بوده است. پس از ایشان شاگردانشان مانند فتح‌الله قوللر آغاسی- پسر خوانده حسین قوللر آغاسی- و عباس بلوكی‌فر و حسن اسماعیل‌زاده و حسین همدانی و شاگردان این گروه نقاش، سبك و شیوه كار این دو استاد را در نقاشی‌های مذهبی و غیرمذهبی روی پرده بوم ادامه داده و زنده نگه داشته‌اند.

اكنون یكی از این استادان و از آخرین بازماندگان این هنر مردمی و ایرانی یعنی استاد حسن اسماعیل‌زاده- چلیپا- از این سرا رخت بربسته است؛ هنرمندی كه به قول استاد آغداشلو، بار امانت و نقاشی سنتی- مردمی قهوه‌خانه‌ای را با افزوده‌هایی كه در شكل‌گیری كامل‌تر آن انجام می‌شد، ادامه داد.

مرحوم استاد حسن اسماعیل‌زاده كه تخلص هنری خویش «اسماعیل‌زاده» را از نام پدر «اسماعیل» وام گرفته است، در سال 1301 در زنجان چشم به جهان گشود. لیكن پیش از به دنیا آمدن او، پدرش رخت از جهان بربست. وی با مدد از استعداد خدادادی از همان اوان كودكی به دلیل شور و شوق و علاقه‌ای كه به هنر نقاشی داشت، تجربه‌های نخستین نقش‌آفرینی را كسب كرد.

در كودكی همراه خانواده‌اش به تهران مهاجرت كرد و در سن 8 سالگی، مادر كه علاقه وافر فرزند را به نقاشی دریافته بود، مرحوم استاد محمد مدبر را به جهت تعلیم به او برگزید. اشتیاق بی‌اندازه شاگرد و تبحر استاد چنان كرد كه حسن اسماعیل‌زاده، هنرمندی خلاق و نقاشی صاحب قلم شد. وی 10 سال نزد استاد رمز قلم كشیدن و هنر رنگ‌آمیزی را آموخت؛ چنان كه نقاشی‌های او خط و سبك و رنگ قلم استادش مدبر را می‌نمود.

این همكاری از یك سو موجب گرایش نقاش مستعد و جوان به شیوه و شگرد استادش محمد مدبر شد و از سوی دیگر عامل رونق نقاشی‌های خیالی‌ساز مذهبی و شاهنامه‌ای نزد عامه مردم شد. شگفتا كه او چه در دوران حیات استاد محمد مدبر و چه پس از مرگ ایشان، چنان تشابهاتی از نظر رنگ و طرح با مدبر آشكار ساخت كه بسیاری هنگام داوری تابلوهای آن دو در تشخیص صاحب آن دچار حیرت و تردید می‌شدند.

چنان كه امروز هم او را مدبر زنده نام نهادند. استاد حسن اسماعیل‌زاده هنر و ذوقش را بیشتر در نقشینه كردن موضوعات مذهبی و به خصوص وقایع كربلا متمركز كرد.

وی در میان رنگ‌ها، رنگ‌های تلخ و تیره مانند قهوه‌ای را بیش از رنگ‌های دیگر دوست داشت. در پس‌زمینه نقاشی‌های تابلوهایش این رنگ‌ها به خوبی نمایان است. استاد حسن اسماعیل‌زاده تابلوهای زیادی در زمینه حماسه‌های مذهبی و ملی و موضوع‌های رزمی و بزمی و آداب و سنن زندگی مردم كشیده است.

از جمله نقاشی‌های وی خیمه‌گاه سید‌الشهدا، جنگ‌های حضرت علی(ع)، شمایل امیرالمؤمنین علی(ع)، آتش رفتن سیاوش، كشته شدن دیو سفید به دست رستم، بهرام و گلندام، پرده‌های درویشی؛ و در ارتباط با آداب و سنن مردم تابلوهایی با موضوعات شب عقد كنان، شب حنابندان، شب یلدای زمان قدیم، خواستگاری و... طراحی كرده است.

وی یكی از چهره‌های مطرح و از ستون‌های پایدار نقاشی خیالی ساز قهوه‌خانه‌ای به حساب می‌آید. برخی از تابلوهای مرحوم در مجموعه موزه سعدآباد و موزه كندلوس و موزه رضا عباسی نگهداری می‌شود.وی مدت‌ها بود به خاطر ضعف بینایی در خانه‌اش طراحی می‌كرد و تا پایان حیاتش، برپایی نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و شركت در چند نمایشگاه جمعی داخلی و خارجی از جمله نمایشگاه‌هایی در خانه آفتاب، موزه هنرهای معاصر تهران، نگارخانه سعدآباد، فرهنگسرای ارسباران، خانه هنرهای ایرانی، موزه نقاشی پشت شیشه، فرهنگسرای نیاوران، مجموعه فرهنگی هنری صبا، فرهنگسرای بهمن، فرهنگسرای خاوران و یك نمایشگاه جمعی در آلمان را در كارنامه كاری‌اش ثبت كرد.

این هنرمند در سن 82 سالگی به دلیل عوارض ناشی از كهولت سن در تهران دارفانی را وداع گفت. یادش گرامی و نامش پایدار.

 

سه شنبه 4 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:44 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam
سه شنبه 4 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:41 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 گر علاقمند به قرار دادن آينه در منزلتان هستيد، مى توانيد با يك تير دو نشان بزنيد، يك كتابخانه به همراه يك كمد آينه دار. براى اين كار لازم است يك كمد دوتايى به هم چسبيده و بدون در با ارتفاع 212 و طول و عرض 97 و 33 سانتى متر سفارش دهيد. با كمك 4 عدد تخته يكى از قسمت ها را طبقه زده و از آن به عنوان كتابخانه استفاده كنيد و يا اشياى لوكس را در آن جا دهيد. قسمت كنارى را به عنوان كمد لباس هايتان انتخاب و در تمام آينه رويش نصب كنيد.

 


براى استفاده بهينه از سالن پذيرايى و بهره بردن از امكانات كتابخانه، قفسه هاى سى دى و ظروف غيرلازم مى توانيد ترتيب ساخت يك دكور را بدهيد. دو رديف قفسه سه تايى كه هر كدام با عرض و طول 37 و 70 و ارتفاع 40 سانتى متر است محل مناسبى براى نگهدارى ظروف آشپزخانه و اشياى قديمى به شمار مى روند.

 


رديف پايين كه نماى چوبى دارد براى گذاشتن فايل هاى ادارى و كتاب بسيار مناسب است. فاصله بين دو رديف كمد هم فضاى استانداردى است براى گذاشتن تلويزيون، آباژور، ضبط صوت و هر شىء زينتى كه مايل به قرار دادن در آن مكان هستيد. نمونه اين كار را در آشپزخانه نيز مى توان انجام داد . اين ديگر بسته به سليقه شما است كه پانل هاى چوبى را در كدام قسمت و به چه صورت در آشپزخانه نصب كنيد.

 


اين روش به خانواده هاى پرجمعيت و مهمان دوست كمك مى كند تا تمام ظروفى را كه در آشپزخانه نياز دارند در كنار خودشان جمع آورى كنند بدون اينكه با كمبود فضا مواجه شوند.

 

 

دکوراسیون در آپارتمان

 

 

 

 

كمد لباس هاى قديمى

 

 


 


نگهدارى لباس در هر خانه اى يكى از مهمترين مسائل است. يكى از معضلات خانم ها در پايان زمستان، جمع كردن لباس هايى است كه ديگر به درد فصل بهار و تابستان نمى خورند. چرا كه اغلب به دليل كمبود كمد و فضاى خالى مجبور به دور ريختن لباس هاى قديمى و غيرفصلى هستند. ايده خوب براى حل اين مسئله ساخت نوعى كمد است كه حالت كاناپه داشته و مى تواند در خود تعداد بسيار زيادى لباس جاى دهد.

 


سه كمد مكعب مستطيل كه در آن از قسمت بالا باز مى شود و ابعاد آن بستگى به متراژ منطقه اى دارد كه شما در نظر گرفته ايد اين كمد علاوه بر نگهدارى لباس هاى قديمى و زمستانى، كاربرد ديگرى نيز دارد. مى توانيد با قرار دادن چند عدد بالشتك آن را به كاناپه تبديل كنيد يا به عنوان ميز براى گذاشتن آباژور، گلدان و مجسمه استفاده كنيد.

 

 

 


اتاق كار خانگى

 

 

 

دکوراسیون در آپارتمان

 


ايجاد فضاى مناسب براى كار اين امكان را مى دهد كه شما در زمان هايى كه در منزل به سر مى بريد يا به هر دليلى مثل داشتن فرزند خردسال نمى توانيد در ساعات روز سر كارتان حاضر شويد، بتوانيد با آسودگى خاطر به امورتان رسيدگى كنيد. براى اين منظور قسمتى از سالن پذيرايى را كه بلااستفاده است مثلاً قسمتى كه به واسطه قرار گرفتن ستون حالت فرورفتگى دارد را انتخاب كنيد. با گذاشتن يك پاراوان بين قسمت موردنظر و آنجا كه مبلمان را قرار داده ايد، يك ديوارك بسازيد. سپس ميز كارتان را پشت پاراوان قرار داده و با نصب چند قفسه كامپيوتر، فاكس، تلفن و هر آنچه را كه براى يك ميز كار لازم داريد روى آن قرار دهيد.

 


دو رديف قفسه شيشه اى كه براى كتاب و سى دى نصب شده است. اين كار به شما اين امكان را مى دهد كه كتاب ها و سى دى هاى مورد علاقه خودتان را هميشه در دسترس داشته باشيد.

 

 

title=

 

 


بهينه سازى در آشپزخانه

 

 


 


يك ميز دوطبقه متناسب با فضاى
 آشپزخانه سفارش دهيد كه دورتادور آن چسبيده به قسمت فوقانى، كشو نصب شده باشد. اين ميز را وسط آشپزخانه بگذاريد. بشقاب، ليوان، كارد و چنگال هايتان را در كشوها جاى داده و طبقه تحتانى را هر آنچه كه دلتان مى خواهد از قابلمه گرفته تا گلدان، سبد ميوه و نان قرار دهيد. با پهن كردن يك روميزى زيبا و گذاشتن يك گلدان گل از قسمت بالايى نيز مى توانيد به عنوان ميز ناهارخورى استفاده كنيد.

 

 

 


استفاده بهينه از تاقچه

 

 

 

هنوز هم خانه هايى وجود دارد كه در معمارى شان از تاقچه استفاده شده است. با پياده كردن روش هاى فوق مى توانيد حداكثر بهره را از فضا ببريد، محيط خانه را از شلوغى و ريخت وپاش برهانيد. سليقه تان را اجرا كنيد و آرامش واقعى را به محيط زندگى تان برگردانيد.

 
سه شنبه 4 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:37 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

شومینه


 

شومینه


 

شومینه

شومینه

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:45 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

additions - گالری لباس برای خانمها و آقایان
coat-model_(62).jpeg
1554 viewsNov 05, 2010
coat-model_(61).jpeg
2031 viewsNov 05, 2010
coat-model_(60).jpeg
1284 viewsNov 05, 2010
coat-model_(59).jpeg
3139 viewsNov 05, 2010
coat-model_(58).jpeg
2141 viewsNov 05, 2010
coat-model_(57).jpeg
2470 viewsNov 05, 2010
coat-model_(56).jpeg
1539 viewsNov 05, 2010
coat-model_(55).jpeg
چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:42 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

3786 views
pardeh056persianv.jpg
2578 views
pardeh057persianv.jpg
2135 views
pardeh058persianv.jpg
2653 views
pardeh059persianv.JPG
2089 views
pardeh060persianv.jpg
2900 views
pardeh061persianv.jpg
3905 views
pardeh062persianv.jpg
3653 views
pardeh063persianv.jpg
چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:41 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

-
pardeh040persianv.jpg
5739 views
pardeh041persianv.jpg
4491 views
pardeh042persianv.jpg
4772 views
pardeh043persianv.jpg
4360 views
pardeh044persianv.jpg
4669 views
pardeh045persianv.jpg
4222 views
pardeh046persianv.jpg
4299 views
pardeh047persianv.jpg
5232 views
pardeh048persianv.jpg
3868 views
pardeh049persianv.jpg
4668 views
pardeh050persianv.jpg
5164 views
pardeh051persianv.jpg
چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:40 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 دکوراسیون و ایجاد تغییر در اتاق ها همیشه نیاز به عوض کردن مبلمان یا حتی تزئینات و نقاشی دیوارها ندارد. گاهی با تغییر مدل چیدمان و یا بازسازی برخی از وسایل قدیمی موجود در محیط می توان تغییر لازم را در آن ایجاد کرد.
معمولاً میزها نقش اساسی در مبلمان اتاق نشیمن و یا غذاخوری دارند. تزئینات روی میز نشاندهنده حال و هوای ساکنین و سبک مورد علاقه آنها در دکوراسیون است. بهتر است رومیزیها که به صورت روزمره استفاده می شوند با پارچه های ارزان قیمت تهیه کنید تا مشکلی برای تعویض گاه به گاه آن نداشته باشید. رومیزیها نقش عمده ای در شاد و زنده کردن فضا دارد.
بهتر است حداقل رومیزیها را به طور فصلی و با تغییر آب و هوا تغییر دهیم، روی میز یکی از سطوحی است که بیشتر از سایر موارد به چشم می آید و خوب است از این ویژگی برای بهره گیری از رنگ و طرح در دکوراسیون استفاده کنیم. رومیزیهایی که مدتیست در چیدمان خانه های ما باب شده، رومیزیها مستطیل شکل است که گاهی فقط قسمت میانی و یا محل سرو غذای هر فرد را پوشش می دهد که در اصطلاح به آن رانر گفته می شود.
دوخت و تهیه این رومیزیها بسیار آسان بوده و گاهی با باقیمانده پارچه های پرده، رومبلی و یا پارچه های اضافی رویه های کوسن می توان آن را آماده کرد. این رومیزیها معمولاً به پارچه زیادی نیاز ندارند و به راحتی می توانید حتی از پارچه های طرحدار، ساده و رنگی متناسب با چیدمان آنها را تهیه کنید.
رانرها تنها جنبه تزئینی نداشته و اگر می خواهید از ظروف سرو غذا استفاده کنید، هر دیس یا هر ظرف سرو غذا نیاز به یک محافظ حرارتی خواهد داشت، که وجود رانر ما را از قرار دادن چنین محافظ هایی بی نیاز می کند و باعث می شود گرما به سطح میز آسیب نرساند.
در صورتی که میز شما اشکالاتی مانند پریدگی رنگ یا خش دارد، از یک رومیزی مناسب از جهت اندازه، فرم و رنگ و طرح استفاده کنید و اگر از پارچه ساده بهره می گیرید، می توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر روی آن از رانر هم در جهت طولی میز بهره ببرید و جلوه ای نو و مدرن به میز خود بدهید.
بهتر است برای تهیه رانر و رومیزی از دو طیف رنگی ملایم بهره ببرید. انتخاب رنگهایی با تم همگون (رنگهایی که از یک خانواده رنگی با سایه روشن) زیبایی خاصی به چیدمان شما خواهد بخشید. استفاده از رنگهای تند در رانرها از جلوه غذاهای شما در میان چنین تنوع رنگهای تندی خواهد کاست. برای انجام بهتر این کار، یعنی تکرار زیبای این رنگ ها، به عناصری مانند رومیزی و بشقاب ها و همینطور زیربشقابی ها توجه کنید و این ریتم رنگی را بیافرینید. فراموش نکنید که بهتر است ملایم ترین رنگ را برای بزرگترین سطح انتخاب کنید و هر قدر اندازه عنصرها کوچکتر می شوند رنگ ها نیز می توانند قویتر و متضاد انتخاب شوند. منظور از رنگ ملایم همیشه رنگ روشن نیست. برای نمونه روی یک میز غذاخوری ممکن است بخواهید از ترکیب رنگ تیره ای مثل دودی با زرد یا سبز با نارنجی استفاده کنید. می توانید رنگ دودی را در رومیزی و رنگ زرد را در عنصرهایی مانند دستمال سفره ها به کار برید.
برای میهمانیهای رسمی و کلاسیک از پارچه های براق و رنگهای نزدیک به دکوراسیون مبلمان و برای میهمانیهای غیر رسمی از جنس پارچه های مات و رنگهای شادتر استفاده کنید.
اکنون به دوخت ساده یک نوع رانر که لبه های تیز دارد و با انواع پارچه ها می توانید آن را بدوزید می پردازیم. اگر به چرخ خیاطی دسترسی نداشتید، این رومیزی را حتی با دست نیز می توانید به راحتی بدوزید و از داشتن آن لذت ببرید.
ابتدا یک مستطیل به طول میزتان و یا کمی بیشتر که از لبه های میز آویزان شود (برای آویزان شدن از هر لبه حدود ۵۰ سانت در نظر بگیرید)، عرض رانر را به اندازه نصف عرض میز در نظر بگیرید. اگر عرض میز شما ۹۰ سانت است، عرض پارچه را ۴۵ سانت + ۵ سانت (جای دوخت از دو طرف) در نظر بگیرید. دو طرف طول رومیزی را تو گذاشته و تمیز دوزی کنید. سپس پارچه را از قسمت عرض تا کنید و با سوزن محکم کنید.
قسمت تا شده که هنوز دوخته نشده را روی هم قرار داده و بدوزید، طرف دیگر رومیزی را به همین ترتیب تا کرده و بدوزید و بعد از دوختن به شکل مثلث درآورده و اتو بزنید، این قسمت مثلث در پشت کار قرار می گیرد و روی کار یک مستطیل که از دو طرف تیز است خواهید داشت. به دو سر تیز رومیزی می توانید مهره های تزئینی نیز وصل کنید یا به صورت ساده استفاده کنید.

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:38 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 


ایجاد فضای سبز در ورودی منزل
با كاشت درخت و درختچه های همیشه سبز در گلدان و قرار دادن آنها در ورودی منزلتان، فضای سبز كوچك و با طراوتی ایجاد كنید .كمی خلاقیت خرج كرده و با انتخاب درختچه های گوناگون جلوه های بصری زیبایی ایجاد كنید . برای هر چه زیباتر شدن فضا قبل از آغاز زمستان تعدادی از این درختچه ها را در حیاط خانه تان هم بكارید .

 


طروات بخشیدن به ورودی كلاسیك
با كمی خلاقیت كاری كنید كه ورودی منزلتان جلوه خیره كننده و منحصر به فردی پیدا كند . یك راهكار ساده برای ایجاد چنین جلوه ای ، استفاده از یك قوطی رنگ برای تغییر رنگ درب منزل می باشد . به جای استفاده از رنگهای معمول كه همگان استفاده می كنند از رنگهای گرم و شاد مثل نارنجی استفاده كرده و جلوه ای پر طنین و مملو از شور و هیجان خلق كنید .

 


لوازم تزیینی سفارشی
از پا دری های سنتی صرف نظر كنید و به جایش از یك قالیچه گرد رنگارنگ كه مناسب فضای باز باشد استفاده كنید . به منظور تكمیل این پالت رنگ از گلدانهای pvc كه هم سبك هستند و هم می توان رنگشان كرد و نگهداریشان دردسر خاصی ایجاد نمی كند استفاده نمایید .

 


سبكهای رنگ كاری و پولیش كاری
یك درب فایبر گلاس با روكش طرح چوب ( که قابل رنگ آمیزی می باشد )، و یک فریم با روكش آلومینیوم نیاز به نگهداری خاصی ندارد . بر روی شماره پلاك خانه یك رنگ مسی بزنید تا از دور هم قابل مشاهده باشد . در صورتی كه ورودی منزلتان طرح خاصی ندارد با استفاده از یك داربست آهنی آماده، یك طرح كوچك فوری بسازید .

 


تزیین متوازن دو طرف
استفاده از میز تنها مختص حیاط پشتی نیست . این میز برای چیدن گلدانها و یا قرار دادن كیف به هنگام چك كردن صندوق پست مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از ست های جفت و قرار دادن آنها در دو طرف در بسیار خوب است اما برای ایجاد كنتراست و توازن می توان از ست هایی با ارتفاع و وزن متفاوت بهره جست . برای توضیح بیشتر همان طور كه در عكس زیر می بینید وزن و ارتفاع گلدان و میز قرار داده شده در دو طرف در كنتراست زیبایی ایجاد كرده است .

 


جلوه گلخانه ای
برای ایجاد جلوه های بصری در ورودی منزل الهام گرفتن از طبیعت بسیار انرژی بخش است . رنگ سبز درب و گلدانهای مجسمه مانند در ورودی منزل تان تداعی گر طبیعت و طراوت آن می باشد.

 


ایجاد سبكی متفاوت اما آسان
یك راهكار آسان دیگر برای زیباتر شدن ورودی منزل استفاده از پولیش فوری پلاک های درب منزل می باشد . برای درج شماره پلاك از شماره های فلزی سمباده خورده كه بسیار شیك می باشند و استفاده از آنها بسیار آسان است استفاده كنید .

 


كنتراست خیره كننده
در طراحی این ورودی ، رنگ آبی درب ، چهارچوب مشكی براق با رنگ سفید شماره های مورد استفاده برای درج پلاك و مشعل های طلایی به رنگ خورشید، شور و هیجان بسیار خاصی به این طرح سنتی بخشیده است .

 

ایجاد توازن
ترکیب رنگی گل های فصلی و گلدانهایی به رنگهای روشن در این ورودی توازن خاصی ایجاد كرده است .

 


خلوتگاهی جنگلی
در چوبی با رنگ مات که تداعی كننده حال و هوای روستایی بوده جلوه ای كلاسیك را به این ورودی بخشیده است . و همچنین پادری پهن شده در جلوی در كه شبیه سنگهای نرم رودخانه ای می باشد جلوه روستایی و جنگلی این ورودی را بیشتر کرده است

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:36 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 ● اتاق نشیمن کوچک، وسایل کوچک

اتاق نشیمن کوچک می تواند بسرعت و با کمک وسایل بزرگ و سنگین، پر شود. خوشبختانه، طراحان و تولیدکنندگان مبلمان و وسایل دکوراسیون امروزی، این موضوع را بیش از پیش، درک می کنند و به


طراحی و تولید عناصری مناسب برای این فضاهای کوچک پرداخته اند. اولین قدم برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، انتخاب مبلمان و وسایل ظریف است. اگر در دکوراسیون اتاق نشیمن خود از وسیله ای بزرگ استفاده می کنید،


آن را میان عناصر کوچک متنوع و رنگارنگ، گم نکنید و اجازه دهید تا در مرکز توجه باقی بماند. هنگام چیدمان اتاق نیز، سعی کنید که با استفاده از وسایل کوچک متعدد از ریخت و پاش و به هم ریخته به نظر رسیدن فضا اجتناب کنید. هر چه دکوراسیون اتاق کوچک خلوت تر باشد، بهتر است. در صورتی که فضا به شما اجازه می دهد، بهتر است به جای دو مبل یک نفره، از کاناپه ای دو نفره استفاده کنید.

 

● فضا را آینه کاری کنید

آینه، روشی کلاسیک برای بزرگ تر جلوه دادن فضای کوچک است که هم با انعکاس نور موجود در فضا باعث می شود تا فضا دلبازتر و وسیع تر به نظر برسد و هم با انعکاس قسمتی از فضا، آن را بزرگ تر نشان می دهد. بنابراین، توصیه می کنیم که در استفاده از آینه هایی با ابعاد مختلف در اتاق نشیمن کوچک خود، کوتاهی نکنید.

 

● اعمال ترکیبی مناسب

بعد از انتخاب و خرید مبلمان و وسایل مناسب، آنها را به بهترین وجه، سازماندهی کرده، در بهترین موقعیت مکانی بچینید.

 

در نظر داشته باشید که قرار است چه فعالیت هایی در اتاق نشیمن انجام شود؛ مطالعه، تماشای تلویزیون یا دور هم جمع شدن و گفت وگو با دوستان. اطمینان حاصل کنید که برای فعالیت هایی که در ذهن دارید، شرایط را بخوبی مهیا ساخته اید. همچنین به یاد داشته باشید


که قرار است شما و افراد دیگر در اتاق نشیمن راه بروید و از قسمتی به قسمت دیگر، حرکت کنید. بنابراین، فضاهایی که در آن رفت و آمد صورت می گیرد، باید به اندازه کافی باز گذاشته شود. همچنین، بهتر است کف این قسمت ها را با فرشینه ای نرم بپوشانید.

 

● اکسسوری، اکسسوری،اکسسوری

نه تنها شما بلکه هیچکس دوست ندارد تا در اتاق نشیمنی زندگی کند که در آن، فقط مبل و وسایل کاربردی دکوراسیون وجود دارد. اکسسوری ها از جمله ملزومات دکوراسیون هستند که دکوراسیون بدون آنها، فاقد جذابیت خواهد بود. به این نکته توجه کنید که تعداد این عناصر جانبی بیش از اندازه نشود. با کمک آنها می توانید دکوراسیون فضا را متعلق به خود کنید.

 

برای مثال، کتاب ها، چراغ های زیبا و همچنین کوسن ها و... از جمله اکسسوری هایی هستند که می توانید بر حسب سلیقه و تمایل خود و همچنین متناسب با سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده اید، در دکوراسیون استفاده کنید. حتما توصیه می کنیم از عناصری قدی و کشیده مانند ساعت های پاندول دار قدی یا چراغ های ایستاده بلند برای بلندتر نشان دادن ارتفاع فضا در دکوراسیون استفاده کنید.

 

● استفاده از فضای دیوار

هر اندازه هم که فضای شما محدود باشد، می توانید از فضاهای دیواری موجود استفاده کنید و از آنها برای زیباسازی دکوراسیون، کمک بگیرید. علاوه بر نصب قاب عکس یا تابلوهای هنری، روش های متعدد دیگر نیز برای استفاده از دیوارها وجود دارد.

 

استفاده از پانل های کاغذ دیواری یا پانل های پارچه ای یکی از انواع پوشش هایی است که می توان با کمک آنها، دیوارها را تزئین و رنگ ها و الگوهای متنوعی را به دکوراسیون وارد کرد. اگر دکوراسیون شما و پارچه های بکار رفته در آن مانند روکش مبل ها و کوسن ها، همگی ساده و با رنگی ملایم هستند،


می توانید از پوشش های طرحدار با رنگ های زنده استفاده کنید و برعکس اگر منسوجات موجود در دکوراسیون شما به اندازه کافی طرح و رنگ دارند، از دیوار پوشی با طرح های ساده و خلوت استفاده کنید و بدین طریق جلوه فضای خود را متعادل کنید.

 

● زندگی کنید و بیاموزید

مهم ترین عضو در دکوراسیون اتاق نشیمن، خود شما هستید. بدون شما و حضور شما در این فضا، اتاق نشیمن، هدف و معنی خود را از دست می دهد.

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:34 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 براي بسياري از خانواده‌ها اتاق نشيمن، با وجود وسايل صوتي و تصويري، به صحنه‌اي هنري در خانواده تبديل مي‌شود. حوزه نفوذ امواج الكترومغناطيسي وسايل صوتي و تصويري نه تنها بر افراد حاضر در خانه كه بر افراد تازه وارد به اين محيط نيز وارد مي‌شود. حتي در زماني كه اين ابزار خاموش هستند، امواج مغناطيسي همچنان پايدارند. اين‌گونه امواج مي‌توانند براي سلامتي عمومي خانواده مشكل ايجاد كنند. براي به حداقل رساندن تأثيرات امواج مغناطيسي، از وسايلي استفاده كنيد كه مدرن‌ترند و از لحاظ كيفيت دارای استانداردهای حداقل انتشار امواج باشند. همچنين از نحوه درست سيم‌پيچي‌ها و اتصالات مطمئن شوید. بهترين حالت آن است كه صفحه تلويزيون را درون قفسه‌بندي دردار يا كابينت‌هاي مخصوص اتاق نشيمن قرار دهيد و فاصله محل نشيمن و مبل‌ها را تا تلويزيون به اندازه حداقل حدود يك متر و نيم افزايش دهيد.
نيروي زندگي: ممكن است عضوي از خانواده يا دوستي صميمي كه اغلب به ما سر مي‌زند، داراي نوعي آلرژي يا حساسيت باشد. در اين صورت بايد با وسواس، هرگونه عامل حساسيت‌زا را از فضا دور كنید، چرا كه حتي درفضاهاي بيمارستاني نيز با وجود گل‌ و گياه، گربه‌اي كه در سايه چرت مي‌زند، پرندگان پر سروصدا كه دائم روي زمين مي‌نشينند و پرواز مي‌كنند، وجود فضايي كاملااستريل بي معني است؛ ولي در عين حال وجود اين موجودات و گياهان، فضايي سرشار از انرژي زندگي خلق مي‌كند که نباید نادیده انگاشته شود. در محیط خانه می توانید با انجام تمهيداتي، تاثير اين عوامل آلرژي‌زا را به حداقل برسانيد؛ گياهان را درون آب نگهداري كنيد تا كپك و قارچ‌هاي احتمالي به حداقل برسند.
بهتر است حيواني در محيط خانه نباشد.
از انداختن فرش‌ و موكت‌هاي ضخيم در فضاي خانه اجتناب كنيد تا مانع از محبوس شدن گردوغبار لا‌به لاي اين كف‌پوش‌ها شويد.
گياهان به‌خصوص از انواع گل‌دار آن، فضاهاي مرده خانه را زنده مي‌كنند و باعث تبادل اكسيژن در محيط مي‌شوند. حتي وجود حيوانات خانگي با اينكه ممكن است براي افرادي كه داراي آلرژي هستند، موجب ناراحتي شود، ولي طبق تحقيقات به عمل آمده، حيوانات خانگي بي‌دردسر مانند قناري يا مرغ عشق و... بر طول عمر فيزيكي و رواني افراد خانه تأثير مثبت دارند. اگر انباشتگي و شلوغي حاصل از وسايل اضافي را در خانه حل كرده‌ايد، شايد مايل باشيد صفاي طبيعت را به محيط باز آوريد و اين امر از طريق خلق منظره‌اي در چيدمان داخلي با كنار هم گذاشتن گياهان، سنگ‌ها، صدف‌ها و تكه‌هاي چوب طبيعي به‌خصوص مواردي كه از آب روان مانند رودخانه يا دريا گرفته شده‌اند، به‌وجود می آید. قرار دادن آبشار يا آب نماهاي كوچك با صدايي دلنواز از ريزش آب نیز، حال و هواي كوهستان را به محيط مي‌بخشد. درخت كاج مطبق، انرژي زندگي را در خانه به جریان می اندازد. صندلي با روكش‌هاي كتاني، پشتي‌ها كه قابليت شست‌وشو دارند و زيرانداز نازك از جنس طبيعي به سلامت محيط كمك مي‌كند. قطعه قطعه بودن ميز به صورت مثلث‌هاي يكسان و يك اندازه، مي‌تواند كارآيي متفاوتي داشته باشد. وجود گياه روييده شده درآب و كف اتاق كه از سنگ است به زيبايي اين چيدمان ساده افزوده است. تاتمي‌هاي ژاپني (كف‌پوش‌هاي قابل نشيمن) با رنگ مات، ميز كوتاه ژاپني از چوب و عناصري از طبيعت، تمام چيزي است كه براي داشتن فضايي آرام‌بخش به آن نياز داريم. محدوديت رنگي مجموعه، شامل سفيد و سبز، حالتي از خلوص و پاكي به محيط بخشيده است. خانه‌اي ييلاقي با چيدماني به دور از انباشتگي؛ ديوارهاي سفيد و كف ساخته شده از چوب افرا، چشم را مستقيما به منظره خارج از خانه جلب مي‌كند. مبل‌هايي با روكش كتان و گلدان‌هاي گل تازه، به حضور طبيعت در محيط ياري رسانده است. رنگ‌هاي طلايي و خميدگي‌هاي نرم، ورودي ملايم و صلح‌آميزي را براي خانه به وجود آورده است. نورپردازي درخشان حاصل لرزش‌هاي نور خورشيد و درآميختن آن با نور چراغ‌هاي كار شده در سقف راهرو است. وسايل تزئيني به‌عنوان نمادهايي از بخت و اقبال در فرهنگ‌هاي بومي، خوشبختي را به درون دعوت مي‌كند.
رنگ مايه ملايمي از سبز و تابلوي هنري، تيزي گوشه‌هاي راه‌پله را ملايم كرده است. پله‌ها با سراميك، در رنگي هماهنگ با محيط فرش شده اند. رنگ‌هاي روشن و درخشان، ميهمان‌ها را به درون دعوت مي‌كند تا كفش‌هايشان را درآورند و وارد ورودي به دور از انباشتگي خانه شوند. كاسه زرد رنگ، محل قرار دادن وسايل كوچكي از قبيل كليدهاست. در يك خانه ساده بدون فضاي ورودي جداگانه، وجود ميزي كوچك و سبدهايي بافته از حصير، مانع از ايجاد آشفتگي و شلوغي مي‌شود. مي‌توانيد عناصر و لوازمي كه باعث ايجاد شلوغي در يك ورودي مي‌شود مانند كليد‌ها، كفش‌ها و... را داخل اين سبدهاي حصيري پنهان كنيد. رنگ‌هاي لطيف چيده شده در صحنه، براي ايجاد آرامش در محيطي شلوغ انتخاب شده‌اند. این فضا كفي چوبي دارد كه روي آن با كاشي‌هايي از جنس لينولئوم كه جلوي انعكاس صدا را مي‌گيرند، پوشیده شده است. شمع‌هاي روشن با شعله‌هاي نوران و پرتو افكني نور بر روي چوب‌هاي كف اتاق، باعث افزایش حس وجود طبيعت در محيط مي‌شود. گياهان بريده شده‌اي كه در آب ريشه داده‌اند، به تازه شدن هوا كمك مي‌كنند. قاب‌هاي شيشه‌اي مات و كاشي‌هايي از جنس سراميك با رنگ آبي بر فراز وان آب، طرحي براي يك حمام لوكس است. حوله‌ها را در جعبه‌اي زير وان قرار داده‌اند تا به راحتي در دسترس باشد، در حالي‌كه از آب نيز دور است.
رنگ‌هاي غني، روكش تمام پنبه‌اي روي تخت، با گنجينه‌اي از آثار هنري، يك اتاق خواب را به فضايي خاص براي آرامش يافتن و نيروي دوباره گرفتن تبديل كرده است. اگر وسايل آشپزخانه را به صورتي قابل دسترس از بالا آويزان كنيد، فضايي كاربردي و زيبا ايجاد مي‌شود. گياهان تازه در ظرف‌هايي بر روي صفحه گرانيتي كانتر، تزئيني زیبا و کاربردی است. ورود نور از پنجره‌ها و درها به درون اين خانه، محيطي دوستانه ايجاد كرده است. كوسن‌هايي با جنس كتان بر روي مبل‌ها و صندلي‌هايي از جنس طبيعت، با محیط طبیعی بیرون از خانه طبيعت ارتباط برقرار كرده است. 

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 135
بازدید کل : 216901
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


چند نكته در مورد ماشين ظرف شويي


<-BlogTitle->

<-BlogDescription->

<-PostContent->
::ادامه مطلب::
نوشته شده در <-PostDate->| ساعت <-PostTime->| توسط <-PostAuthor->|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت