زندگی نامه پرستار
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید من دوست داشتم با دوستانم ارتباطی جدید پیدا کنم گفتم چی بهتر از این
آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 19 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:37 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

یک شنبه 19 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:30 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 تجربه‌ی عروس و داماد شدن تجربه‌ی زیبا و در عین حال استرس‌زایی است. البته این استرس و نگرانی، طبیعی و در عین حال دلچسب است اما نباید با اضافه وزن همراه شود.


 

خوردن

 

 

اگر شما می‌ترسید که بعد از عروسی چاق شوید و یا عروسی کرده‌اید و متوجه اضافه وزن خود شده‌اید و دنبال راه چاره می‌گردید این مطلب به دردتان می‌خورد. در این مطلب چند توصیه برایتان داریم که بعد از عروسی چاق نشوید.

 

قبل از عروسی رژیم نگیرید

درست است که می‌خواهید در شب عروسیتان بدرخشید و خوش اندام و خوش هیکل باشید. اما اگر تغذیه‌تان را دست‌خوش تغییرات زیادی کنید امکان دارد که بعد از ماه عسل دچار مشکل شوید. اکثر تازه عروس‌ها برای شب عروسیشان رژیم‌های سخت غذایی می‌گیرند. اما زمانی که به تغذیه‌ی عادی و معمولی خود بر می‌گردند متأسفانه عادت‌های خوب غذایی‌شان را از دست داده‌اند. به جای این که خودتان را برای شب عروسی شکنجه دهید و همان شب آخرین شب رژیمتان باشد از همان ابتدای نامزدی درست و به جا غذا بخورید و سبک زندگی‌تان را اندکی تغییر دهید. یعنی غذای مناسب و متعادل بخورید. ورزش کنید. تا حد امکان استرس را کنار بگذارید.

 

حجم غذایی که می‌خورید را کنترل کنید

یکی از دلایلی که عروس خانم‌ها چاق می‌شوند این است که حواسشان پرت شده و هم اندازه‌ی آقای داماد غذا می‌کشند و میل می‌کنند. این طبیعی است که شما مشغول حرف زدن و به اصطلاح «عشقولانه در کردن» هستید حواستان به بشقابتان نیست و یا این که می‌خواهید همزمان با آقای داماد غذایتان را تمام کنید و پا به پای او به خوردن ادامه می‌دهید اما حواستان باشد که نیاز بدن شما به دریافت کالری به اندازه‌ی آقای داماد نیست. چون فعالیت‌های بدنی‌تان یکسان نیست. پس بر حسب نیازتان و فعالیت‌های جسمی‌تان غذا بخورید و زیاده‌روی نکنید.

 

«نه» بگویید

بعضی از عروس خانم‌ها خجالتی هستند و وقتی آقای داماد می‌گوید «بخور، تو که چیزی نخوردی»، تعارف پیشه کرده و زیاده‌روی می‌کنند. یا اینکه نمی‌خواهند دست آقای داماد یا فامیل را رد کنند و تمام شیرینی‌جات و هله‌هوله‌های تعارف شده را می‌خورند. تعارف را کنار بگذارید.

معمولاً میز غذای اوایل زندگی رنگین‌تر است. یعنی چند جور غذا و نوشیدنی‌های مختلف. متأسفانه نوشیدنی‌های شیرین و گازدار و غیره انرژی و کالری زیادی به

شما تحمیل می‌کند که شما نیازی به آن ندارید. برای همین، بدن آن‌ها را به چربی تبدیل کرده و ذخیره می‌کند

 

 

شاید همسر شما دوست داشته باشد برای عصرانه کیک، شیرینی و یا هله‌هوله بخورد. برایش توضیح دهید که می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید. میوه میل کنید؛ و از هله‌هوله‌هایی که اول زندگی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود بپرهیزید.

 

 

تنبلی را کنار بگذارید

اگر شما می‌بینید که فعالیت بدنی‌تان کم است، ورزش نمی‌کنید و به کالری کمتری نیاز دارید سعی کنید غذای هر کس را بر حسب نیازهای بدنی‌اش تهیه کنید. یعنی میزان پروتئین، گلوسیدها و سبزیجات موجود در غذای خود و همسرتان را کنترل کنید. زمانی که در یک ظرف غذا پخته می‌شود امکان اینکه شما مواد غذایی غیر ضروری را جدا کنید به حداقل می‌رسد و شما مجبور می‌شوید بیش از نیازتان غذا بخورید. اگر از چاق شدن می‌ترسید تنبلی را کنار بگذارید و بر حسب نیاز هر یک، غذای مناسبی تهیه کنید. اگر شوهر شما اهل ورزش است و یا کارش سنگین است مسلماً نیاز دارد بیشتر غذا بخورد. نه او را محروم کنید و نه خودتان را در معرض دریافت کالری‌های بیشتر قرار بدهید.

 

حواستان باشد وقتی با هم تلویزیون تماشا می‌کنید چه چیزی می‌خورید

تازه عروس و دامادها معمولاً زمان بیشتری در مقابل تلویزیون می‌گذرانند تا در باشگاه‌های ورزشی و غیره. معمولاً اول زندگی هم که به مهمانی و پاگشا و سورچرانی می‌گذرد. خوب معلوم است ورزش نکردن و بیشتر خوردن باعث چاقی‌تان می‌شود. این مشکل زمانی که ساعت‌ها مقابل تلویزیون بنشینید و همزمان هم هله‌هوله بخورید حادتر می‌شود. چیپس، پفک، شیرینی‌جات و هله‌هوله‌های دیگر را پای تلویزیون نبرید. در این صورت به هوای هم بیشتر از نیازتان خواهید خورد. به میان‌وعده‌های سالم فکر کنید. میوه و سالاد بهترین گزینه است.

 

مصرف نوشیدنی‌های گازدار و شیرین و غیره را محدود کنید

معمولاً میز غذای اوایل زندگی رنگین‌تر است. یعنی چند جور غذا و نوشیدنی‌های مختلف. متأسفانه نوشیدنی‌های شیرین و گازدار و غیره انرژی و کالری زیادی به شما تحمیل می‌کند که شما نیازی به آن ندارید. برای همین، بدن آن‌ها را به چربی تبدیل کرده و ذخیره می‌کند. تا می‌توانید مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها را محدود کنید.

 

از قبل یخچالتان را پر کنید

بر عکس بعضی‌ها که سعی می‌کنند غذای دو نفره‌ی خوبی تهیه و میل کنند یخچال بعضی از زوج‌های جوان همیشه خالی است. برای همین زمانی که گرسنه می‌شوند اولین کاری که می‌کنند این است که گوشی را بر می‌دارند و غذا و به ویژه فست فود سفارش می‌دهند.

اگر شوهر شما اهل ورزش است و یا کارش سنگین است مسلماً نیاز دارد بیشتر

غذا بخورد. نه او را محروم کنید و نه خودتان را در معرض دریافت کالری‌های بیشتر

قرار بدهید

 

 

این عادت را کنار بگذارید. سعی کنید با کمک هم یخچالتان را پر از مواد غذایی سالم بکنید. وقتی مواد اولیه‌ی سالم در یخچال باشد آماده کردن آن کار سختی نخواهد بود. در این صورت هم هیکل شما روی فرم می‌ماند و هم جیبتان خیلی زود خالی نمی‌شود.

 

 

با هم از زندگی لذت ببرید

در همه‌ی کارها به هم کمک کنید. با هم به پارک بروید. بدوید. ورزش کنید و با هم نیز آشپزی کنید. در این صورت هم از در کنار هم بودن لذت بیشتری می‌برید، هم کمتر خسته می‌شوید و هم این که کنترلتان روی وزن خود و همسرتان بیشتر می‌شود.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

یک شنبه 19 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:28 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 چاقی و لاغری علاوه بر این که می تواند، ژنتیکی وراثتی باشد، نژادی وقومی بودن آن حتمی است، ولذا حتی کشور هایی از نظر چاقی، لاغری و دیگر شرایط جسمی کاملاً باهم متفاوت می باشند، این نوع چاقی و لاغری، بیماری ومشکل ساز نمی باشند و اگر گاهی چاقی وراثتی به یک بیماری تبدیل می شود، عارضه ای پیش آمده وعوامل دیگر ورای آن قرار دارد؛ توجه به این که هیچ علت دیگری نمی توان برای چاقی فعلی جهان به شمار آورد علت آن همان عدم رژیم غذایی درست وسپس بی تحرکی است، مثلاً کسانی که چربی و مواد نشاسته ای زیاد مصرف کرده و میوه، سبزی و ترشی به حد لازم مصرف نمی کنند و ورزش وتحرک هم نداشته و ندارند، به بیماری چاقی مبتلا خواهند شد ودرواقع ناشی از عدم تعادل لازم در بدن است که چاقی طبیعی واستعداد بستر آن می شود. اصولاً چی وچقدر خوردن ملاک نیست بلکه چگونه خوردن ملاک است که رعایت نمی شود. ولذا حضرت رسول (ص) می فرمایند (معده خانه بیماری وپرهیز «ازپرخوری وبدخوری...» سرآمد همه داروهاست: نهج الفصاحه صفحه625) قسمت آخر حدیث می شود چگونه خوردن که دربسیاری از بر نامه های غذایی رعایت نمی شود

 

درحال حاضر بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون انسان در جهان دچار مشکل چاقی وعوارض آن هستند و سالی هجده میلیون آن راهی گورستان می شوند؛ چاقی علاوه بر این که مشکلاتی را در همه شرایط خصوصی زندگی، روابط اجتماعی، عملکردهای شغلی... در پی دارد، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افراد چاق از عمر کمتری برخور دارند و به همان اندازه، که در همه کارهای فکری و... ناموفقند، افراد معمولی موفق ترند؛ در آدمهای چاق چون قلب باید خون بیشتری را به بدن برساند قلب تحت فشار قرار می گیرد و بدن زودتر فرسوده شده و این شرایط ناخواست زیان بار، بستری خواهد شد برای بیماری قند و چربی خون، پا درد، کمر درد، فشار خون، از دست دادن شادابی، زیبایی صورت و چهره...ومشکلات دیگر از قبیل بیماری قلبی وعروقی ودرنهایت سکته...، که همه، از آثار چاقی می باشند؛ چاقی گلبولها وسیستم های بدن را بطور کلی دچار مشکل واختلال خواهد نمود؛ افراد چاق زودتر زمین گیر و بیشتر دچار بیماری آسم... می شوند. اصل این مطالب 8/4/84 از رادیو پیام گرفته شد.

بایدهای غذایی و چاقی

هیچ دراویی بهتر از مصرف انواع میوه جات در صبحگاهان نیست، میوه ها به جهت فقدان چربی، نشاسته و مواد قندی، مواد زایدی را که باعث چاقی می شود از بین خواهند برد، مانند هندوانه که بی نهایت ذوب کننده می باشد، یعنی اگر برآن اصرار شود درکوتاه مدت ذوب میکند، کدو، و پرتقال بخاطر ترش بودنش و کلاً ترشی ها مانند آب غوره، سرکه، آب لیمو، ماست وآب ماست، دوغ ...مؤثر می باشند، ولی اگر کسی ضعف اعصاب و یا زخم معده دارد باید به میزان لازم وجوری مصرف کند که مشکل ایجاد نکند؛ مواد نشاسته ای مانند برنج و مواد غذایی پر چربی، باید شبها مصرف شود چون سلولها شب فعالیت چندانی ندارند، مواد نشاسته ای می سوزند ولی روز جذب بدن می شود، به همین جهت مصرف میوه در شب، در لاغر شدن تأثیر ندارد؛ قبل از هرغذای گوشتی وبرنجی مصرف سوپ، دم کرده چای سبز، خوردن صبحانه مفید است، چون نخوردن صبحانه باعث اضافه وزن می شود، عرق 17 گیاه بعد ازغذا، سبزی ها همه لاغر کننده اند، مصرف جوشانده گل فندق، سالاد دندان شیر، سیب درختی زیاد توصیه شده است، آب غوره که گفته شد، افراط در آن برای زنان باردار درست نیست، تنها خوردن انگور در شب توصیه شده است؛ کسانی که می خواهند چربی زاید بدنشان از بین رفته و متعادل گردد آب لیمو ترش را گرفته وهر روز صبح بعد از غذا میل کنند؛ ونیز خیار با ماست و دوغ، البته شب مصرف شود چون سردی آن کم تر ضرر می زند؛ هویج، آب هویج، ولی برای مبتلایان به مرض قند ممنوع است، سبزی شاهی، عرق زیره مفید است، کاهو و سالادهای دیگر، آلوچه، آلو سیاه، گیلاس، انار، گریپ فورت، گوجه، ریواس، سیر، موسیر با ماست، نارنگی، کیوی. کسانی که اشتهای زیاد دارند باید ناشتا مغز بادام مصرف کنند ولی برای افراد کم اشتها ولاغر ممنوع می باشد، روزه گرفتن ضد چاقی است که خوب است افراد چاق در هفته دو روز به نیت مستحب روز بگیرند.

افراد چاق وقتی ترشی مصرف می کنند چون ممکن است زخم معده داشته باشند ویا به خاطر این که دچار آن نشوند، باید درهفته حتماً دو بار کباب ، شیر کمی جوشانده را باعسل خوب، پنیر با مغز گردو، نان سوخاری، نان تازه، عسل باموم وبعد از غذا عرق نعنا به اندازه نصف استکان میل کنند

نبایدهای غذایی

انواع مواد نشاسته ای را باید کم کرد، مانند برنج، سیب زمینی...و با مصرف ترشی، سالاد، خیارشور و میوه ترش، آن را کنترل وکم اثر نمود؛ ونیز کم کردن مصرف گوشت وچربی... وبا کمک آب لیمو ودیگر ترشیها، اثرات مضرآن را کاهش داد، ولی مصرف زیتون وروغن آن، بخاطر اثرات مفیدی که در قلب وعروق، معده... دارد وبرای هر بیماری دیگر مفید است حتی لازم است مصرف شود، غذای زیاد درشب وشیرینی ها باعث چاقی می شوند، لذا باید کم و گاهی و با غذاهای خنثی کننده مصرف شوند، مثلاً خرما را با ماست. باید توجه داشت کم کردن حجم غذا نجات از چاقی نیست چون حتی از جهات دیگر سلامتی ما دچار مشکل می شود، ازجمله آن نرسیدن مواد غذای لازم و متناسب شرایط جسمی وکاری ... ماست که چیز دیگری آن را جبران نخواهد کرد، البته می شود چیزی نخورد تا لاغر شد ولی پیامد های آن قابل جبران نمی باشد، آن هم در حالی که راه های زیادی برای لاغر شدن وجود دارد،توجه کنید کسانی هستند که آب هم بخورند چاق می شوند، پس این ها باید آب هم نخورن تا لاغر شوند!؟ به هر صورت کم کردن حجم غذا توصیه خوبی نیست باعث لاغری می شود ولی به قیمت آنچه به برخی از آنها اشاره شد؛ بنابراین، اگر میوه به خصوص هندوانه زیاد مصرف کرده ومرتب ورزش کنند، هر چند غذا هم بخورند و استعداد چاق شدن هم داشته باشند، یک ماه طول نخواهد کشید که لاغر می شوند، می گویید خیر، تجربه کنید وخوب است تجربه را راه نمای خود قرار دهیم چون علی (ع) برآن تأکیددارد.

به هر صورت از تنقلات، تخمه ها، خوردن زرد آلو و انگور بعد از غذای گوشتی باید خوداری کرد، چون مصرف زرد آلو و انگور بعد از غذای گوشتی برای کسانی است که بخواهند چاق شوند توصیه می شود، شما اگر یک ماه کاملاً دقت کنید می توانید یک الگوی غذایی کاملاً استاندارد، ومتناسب شرایط جسمی ... خودتان بدست آورده وانتخاب کنید و آنگاه دیگر لازم نیست به گفته این و آن گوش بدهید، چون بسیاری از بیماریها به علت گوش دادن به توصیه این و آن است که تجربه شخصی خود را توصیه می کنند. ما وقتی واقعاً راه درست مورد اعتماد را پیدا کردیم دیگر دلیل ندارد به راه نمایی دیگران توجه کنیم، مگرجاهایی که واقعاً راه را نمی دانیم وتوصیه بجا وهرج ومرجی نباشد؛ این از تجارب خودماست که حتی مارا به این جارساند که این همه کتاب طبی را به راحتی بنوسیم؛ خداوند انسان را برای شدن وترقی بقدری وسیع وتوانمند قرار داده که واقعاً عجیب است!؟ ودریایی است که هر چه از آن بردارند برعکس بیشتر می شود.

بایدها رفتاری ولاغر شدن

تجربه ثابت کرده حتی میوه هم نمی تواند جای گزین ورزش شود، مصرف میوه زیاد، باعث افت فشار... می شود ولی ورزش فشار زیاد را کم ودرمان و افت فشار را بالا می برد، چون همه ماهیچه ها وسیستم های ایمنی ...بدن را، فعال، کار آمد وانعطاف پذیر می نماید وحتی یک مورد اثر بد ندارد واگر متناسب با بیماری انجام شود، برای همه بیماری ها مفید است؛ یکی از دوستان که مربی ورزشند گفت. حتی افراد دارای مشکل نخاعی گفتند وضعمان روبه بهبودی می باشد !؟؛ کوه نوردی وپیاده روی آرام، راه پیمایی هر روز صبحها حتی دریک فضای سه متری می شود یک ساعت راه رفت وحتی دوید؛ درخاطرم هست، سی سال پیش طلبه ای که واقعاً چاق بود، وقتی از چهارماهه آموزش نظامی برای مرخصی آمده بود، اصلاً آب شده بود؛ خودش گفت. آنقدر ما را می دواندند که عرق از چشممان بیرون می آمد؛ حدود چند ماه پیش شنیدم مرد خارجی140 کیلویی طی دو سال با راه پیمایی و مصرف میوه ها، شصت کیلو از وزن خود را کم کرده است. خوب است تا گرفتار دکتر وداروی شیمیایی نشده ایم کمر همت را بسته وعلاج واقعه را قبل از وقوع کنیم. بابیماران زیادی سروکار دارم که برای یک بیماری جزئی وسطحی بر اثر نا آگاهی خود را معتاد دارو کرده اند وسالم هم نیستند از استان قزوین، درنامه نوشته بود. روزی هفتاد قرص مصرف می کند وفایده هم ندارد!؟ وکسانی توصیه کرده اند شراب بخورند وتریاک بکشند!؟ که ازما کسب تکلیف کرده بودند ، این کار را به کنند یانه!؟ این قبیل افراد را زیاد دیده ومی بینم!؟ گناه این ها بر عهده کیست وچه کسی ویا کسانی باید جواب بد هند، بحثی طولانی دارد.

یک شنبه 19 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:10 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 واریکوسل چیست؟

واریکوسل یک بیماری عروقی است که مربوط به وریدها(سیاهرگ ها)یی است که در کیسه بیضه وجود دارد. در این نوع بیماری وریدها که خون را به قلب باز می گردانند گشاد شده(واریسی می شوند) و دچار پیچ خوردگی می شوند و در نتیجه اختلال در وضعیت جریان خون رخ می دهد که علت آن مشخص نیست ولی بیشتر مربوط به فشار خون در وریدها و اختلال در دریچه لانه کبوتری وریدها می شود. شیوع آن زیر ۱۰ سال نادر است ولی در بالغین جوان ۱۵% و در مردان نابارور ۲۰ تا ۴۰% میباشد. ۹۰% موارد طرف چپ و در ۱۰% موارد دو طرفه است.

تشخیص:

تشخیص واریکوسل به دو صورت است: یکی به صورت خودآزمایی که در آن خود فرد به این خودآزمایی دست می زند و بدین صورت است که این وریدها را به وسیله دو انگشت اشاره و شست لمس می شود و مکان آن بالاتر از خود بیضه و قرار دادن کیسه بیضه بین دو انگشت و حتما به صورت ایستاده است. در این حالت منظره شبیه کیسه پر از کرم لمس می شود( در موارد شدید حتی به صورت ظاهری دیده می شود.)

روش دوم سونوگرافی است این روش یک روش مطمئن در تشخیص واریکوسل است که حتی موارد خفیف آن را نیز نمایش می دهد.

درجه بندی واریکوسل

بر حسب شدت بیماری (هر چه عروق گشادتر شده باشد) به گرید ۱و۲و۳ تقسیم می شود که نوع سه آن شدیدترین است که حتما باید جراحی شود.

گرید ۱: وریدها در حالت ایستاده قابل مشاهده اند.
گرید ۲: وریدها در حالت ایستاده قابل لمس میباشند.
گرید ۳: وریدها هنگام زور زدن قابل لمس میباشند.

واریکوسل ساب کلینیکال: که با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می شود.

افرادی که دارای واریکوسل گرید ۳ از نظر قانون نظام وظیفه از خدمت سربازی معاف می شوند.

پیش اگهی:

این بیماری یکی از علت های عقیمی در مردان می باشد. بدین صورت که دمای بیضه باید حدود ۳ درجه خنک تر از بدن باشد و به علت گشاد شدن عروق در آن محل سبب گرم شدن بیضه و تحلیل رفتن آن می شود و از قوام و اندازه آن کاسته می شود. همچنین سبب کاهش تحرک و کاهش تعداد و افزایش مرگ اسپرم ها می شود. واریکوسل شایعترین علت قابل اصلاح ناباروری در مردان میباشد. علت ایجاد ان اختلال در تخلیه وریدی یا نارسایی دریچه های وریدی بیضه است. نظریه های مکانیسم آسیب بیضه ها عبارتند از: افزایش دمای بیضه ها یا کاهش جریان خون و اکسیژن رسانی یا انتقال مواد و متابولیتهای کلیه ها و غدد فوق کلیه به بیضه ها و ...
واریکوسل میتواند باعث کاهش رشد بیضه گردد. همچنین با اثر بر اسپرمها باعث کاهش حرکت و تعداد انها و تغییر مورفولوژی(شکل ظاهری) انها خواهد شد.

درمان:

درمان واریکوسل جراحی است بدین صورت که کمی بالاتر از ناحیه تناسلی برشی می دهند و آن ورید را قطع می کنند و آن ورید به مرور تحلیل می رود و واریکوسل از بین می برد(شش ماه)

در این نوع جراحی احتمال عود بین ۵ تا ۲۵ درصد است.

 

اکثر افراد توانایی جنسی را بین ۹۰ تا روز تا ۲ سال باز می یابند.

پنج شنبه 18 / 3 / 1391برچسب:, :: 12:16 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 

dokhtari ke hayola shod!!!!!!!

 

 به گزارش تکناز به نقل از  پرداد : این خانم 25 ساله شب كریسمس موهایش را رنگ كرد  اما صبح هنگامیكه بیدار شد متوجه شد سرش به اندازه یك توپ فوتبال بزرگ شده و چشمانش جایی را نمیبیند. او مدت 3 روز در بیمارستان بستری شد.

 

دختری که تبدیل به هیولا شد !!+ عکس www.taknaz.ir

خانم كارمن رز میگوید : من از 13 سالگی موهایم را رنگ میكردم حتی شب قبل از رنگ كردن موهایم آن را روی پوست سرم كمی تست كردم اما مشكلی بوجود نیامد.
وی میگوید: لحظات بدی داشتم. صبح كه از خواب بیدار شدم متوجه شدم نیمی از سرم متورم شده و چشمانم جایی را نمیبیند. سریعا به بیمارستان رفتم و تا آنجا رسیدم متوجه شدم كل سرم متورم شده است. همانجا مرا بستری كردند و به من گفتند علت آن آلرژی به مواد است.

دختری که تبدیل به هیولا شد !!+ عکس www.taknaz.ir

بعد از آن سرم شروع به پس دادن عفونت كرد و این بدترین جای قضیه بود چرا كه بوی بدی داشت كه حالم رابه هم میزد.
وی  میگوید این اتفاق چندین بار افتاد و به دلیل بستری شدن های متوالی در بیمارستان شغلم را از  دست دادم. من نگران خودم نیستم و بیشتر ناراحتی من برای دختران كم سنی است كه ممكن است از این رنگ برای زیباتر شدن موهایشان استفاده كنند . فقط فكر كنید چه بلایی ممكن است سر آنها بیاید.

دختری که تبدیل به هیولا شد !!+ عکس www.taknaz.ir

دختری که تبدیل به هیولا شد !!+ عکس www.taknaz.ir

 

سه شنبه 16 خرداد 1391,

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
نظر دهید
 

he

 

 به نظر می رسد خانم دوشس میلیونر اسپانیایی این بار عاشق تام کروز شده و به فكر تصاحب او است. این خانم كه با یك مرد بسیار جوانتر از خودش ازدواج كرده است این بار چشمانش را به شخصی 34 سال كوچكتر از خودش دوخته است.

 
پیر زن 85 ساله عاشق تام كروز شد + تصاویر  www.taknaz.ir

به گزارش 
تکناز این خانم 85 ساله است و در جشنواره بین المللی فیلم در كالائو اسپانیا شركت كرده بود همه جا كنار تام كروز حضور داشت و با لبخندی مهربان وی را نگاه میكرد. او از بودن در كنار تام كروز خیلی خوشحال به نظر میرسید و مشخص بود كه تحت تاثیر حضور وی قرار دارد.
 
پیر زن 85 ساله عاشق تام كروز شد + تصاویر  www.taknaz.ir

ناگفته نماند این زن 85 ساله 6 فرزند دارد و به تازگی با یك مرد جوانتر از خودش ازدواج كرده است.
 
پیر زن 85 ساله عاشق تام كروز شد + تصاویر  www.taknaz.ir
 
پنج شنبه 18 / 3 / 1391برچسب:, :: 12:8 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 عکس های فتوشاپی بامزه و خنده دار

عکس های فتوشاپی بامزه و خنده دار

عکس های فتوشاپی بامزه و خنده دار

عکس های فتوشاپی بامزه و خنده دار

پنج شنبه 18 / 3 / 1391برچسب:, :: 11:59 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

  عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 

 

 

 

 

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 عکس   گالری عکس خنده دار امروز

 

جمعه 17 / 3 / 1391برچسب:, :: 11:3 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 

عکس های خفن ترین بدن سازان جهان



TakPix.Com - عکس های بزرگترین بدن سازان

TakPix.Com - عکس های بزرگترین بدن سازان

TakPix.Com - عکس های بزرگترین بدن سازان

TakPix.Com - عکس های بزرگترین بدن سازان

TakPix.Com - عکس های بزرگترین بدن سازان

TakPix.Com - عکس های بزرگترین بدن سازان

جمعه 17 / 3 / 1391برچسب:, :: 10:59 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 | کیفیت HD | | پیشنهاد میشه از دست ندید |
| مخصوص اعضا |

جمعه 17 / 3 / 1391برچسب:, :: 10:57 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 


.:: سریال قهوه تلخ ::.
.:: تمامی قسمت ها تا مجموعه 27
 ::.

جمعه 17 / 3 / 1391برچسب:, :: 9:57 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 در این مقاله آنچه را که لازم است مادران باردار بدانند بطور کامل بیان می کنیم.

همانطوریکه میدانیم مهمترین شاخص بهداشتی هر کشوری شاخص مرگ و میر زنان باردار می باشد که با بیشرفت جوامع و دسترسی اکثریت افراد به خدمات بهداشتی خوشبختانه میزان این شاخص رو به کاهش می باشد .
زنان باردار بعنوان جزئی از جامعه نیاز به دریافت خدمات بهداشتی در حد مطلوب دارند، چرا که با وارد شدن به این مرحله دوران بر خطری را آغاز می کنند که می تواند بایان نا خو شایندی همراه با عوارض خطر ناک برای خودو جنین داشته باشد.
بنابر این جهت کاهش این عوارض و کمک به زنان باردار برای به سلامت به بایان رساندن این مرحله نیاز به توجه و مراقبت خاصی دارند که کارمندان بهداشتی در این امر بسیار دخیل می باشند .

لذا بر آن شدیم تا در این قسمت مباحث لازم در این خصوص را بیان نمائیم

حاملگی با ترکیب سلول جنسی مرد وزن شروع می شود . مدت یک بارداری طبیعی حدود ۳۸ هفته از زمان شروع حاملگی تا تولد نوزاد است . مدت حاملگی در حدود ۲۸۰ روز است جهت محاسبه زمان زایمان مبدا قراردادی را اولین روز آ خرین قاعدگی زن قرار داده و به آن ۷ روز اضافه ، ۳ ماه کم و یکسال اضافه نمایید ،مثلاّ اگر اولین آخرین قاعدگی زنی ۱۰/۶/۸۴ باشد ، تاریخ زایمان او ۱۷/۳/۸۵ خواهد بود .
**
مراجعات زن باردار در طول دوران بارداری در حالت طبیعی به شرح ذیل می باشد :
۶ ماه اول بارداری : ماهی یکبار
ماه ۷ و۸ بارداری : هر ۱۵ روز یکبار
ماه ۹ بارداری : هفته ای یکبار
**
مراقبتهای دوران بارداری شامل موارد زیر می باشد :
**
تشکیل پرونده و معاینه کامل خانم باردار از جمله معاینه قلب وریه :
پس از خوشامد گوئی به زن باردار از او خواهش کنید در محل مناسب و راحتی نزدیک شما بنشیند پس از معرفی و آشنائی با او اولین مراقبت را با پر کردن فرم مربوطه انجام دهید .
*
اندازه گیری و کنترل منظم وزن و فشار خون و اندازه گیری قد:
در اولین مراجعه برای بدست آوردن نمایه توده بدنی زن باردار طبق این فرمول عمل می کنیم : وزن تقسیم بر قد ( به متر ) به توان دو ، که این کار جهت تشخیص مقدار افزایش وزن در طول دوران بارداری انجا م می شود.
با توجه به عدد به دست آمده افزایش وزن زن باردار به شکل زیر می باشد :
نمایه توده بدنی میزان مجاز افزایش وزن
۱۰تا ۲۰ (لاغر ) ۵/۱۲ تا ۱۸ کیلو گرم
۲۰ تا ۲۵ (طبیعی ) ۵/۱۱ تا ۱۶ کیلو گرم
۲۶ تا ۳۰ (چاق ) ۷ تا ۵/۱۱ کیلو گرم
۳۰ به بالا (خیلی چاق ) کمتر از ۷ کیلو گرم


**
اندازه گیری قد :
-
شخص را بدون کفش در مقابل خط کش اندازه گیری قرار داده و یا جلوی متر نصب شده به حالت ایستاده قرار دهید بطوریکه صورتش به طرف شما قرار گیرد و شانه هایش صاف و پشت سرش با خط کش یا متر تماس پیدا کند .
-
با خط کش کوچک و یا مداد که بر سرش قرار داده اید نمره مقابل را بخوانید .
**
اندازه گیری ارتفاع رحم وتعیین میزان رشد جنین :
برای این کار زن باردار به پشت دراز کشیده و پاها را به طرف شکم جمع و کمی باز نگه دارد ، در طرف چپ مادر ایستاده و دست راست خود را به آرامی در نقطه ای که فکر می کنید بالاترین حد رحم است بگذارید و با تمام سطح کف دست این کار را انجام دهید.
*
معمولاّ از ماه سوم به بعد می توان اندازه رحم را کاملاّ از روی شکم به شرح زیر لمس کرد :
-
در ماه چهارم ،قله رحم در حدود ۴ تا ۵ انگشت بالای ناحیه تناسلی( عانه ) است .
-
در ماه پنجم، بین ناف و عانه .
-
در ماه ششم،در ناحیه ناف .
-
در ماه هفتم ،۳ پهنای انگشت بالای ناف
-
در ماه هشتم ،۶ پهنای انگشت بالای ناف
-
در ماه نهم ،زیر استخوان جناغ سینه
-
در ماه آخر ۳ انگشت پائین تر از جناغ سینه
**تعیین وضعیت قرار گرفتن جنین در رحم:
در هفته های آ خر بارداری که در حیطه کاری شما نمی باشد .
**بررسی وجود علایم خطر در مادر
**گوش دادن به صدای قلب جنین :

برای شنیدن صدای قلب جنین بهتر است مادر به پشت بخوابد و شما با استفاده از گوشی مامائی صدای قلب جنین را به مدت یک دقیقه شمارش نمائید ،صدای قلب جنین در حالت طبیعی ۱۲۰ تا ۱۶۰ بار در دقیقه است .


**
انجام آزمایشهای مورد نیاز در بارداری **معاینه دهان ودندان و سایر معاینات مورد نیاز
**
تزریق واکسن کزاز و دیفتری با در نظر گرفتن سابقه واکسیناسیون مادر
**
آ موزش نکات بهداشتی در مورد تغذیه ، استراحت ، بهداشت فردی . علایم خطر و
** تجویز قرص اسید فولیک ، قرص آهن و مولتی ویتامین با توجه به سن حاملگی.


** مشخص نمودن گروههای پر خطر (سن زیر ۲۰ سال ،با لای ۳۵ سال ،بیش از ۳ فرزند و داشتن کودک زیر ۲ سال )
***تغییرات بدن مادر باردار :

**
رحم وافزایش وزن مادر :
رحم که یک کیسه عضلانی ودر حالت عادی به شکل یک گلابی است ، در حاملگی وبا رشد جنین به تدریج بزرگتر می شود تا حدی که جنین ، جفت وکیسه آب را در خود جای می دهد . در پایان سه ماهه اول بارداری ، رحم به اندازه ای بزرگ است که در معاینه ، لبه آن در پایین شکم لمس می شود . به تدریج در سه ماهه دوم با پیشرفت بارداری، قسمت فوقانی رحم در بالای ناف لمس میشود . وزن اغلب خانمها در سه ماهه اول ۱ تا ۵/۱ کیلو گرم ودر سه ماهه دوم ۵/۴ تا ۵کیلو در سه ماهه سوم ۵ تا ۵/۵کیلوگرم اضافه می شود در پایان حاملگی به طور متوسط حدود۸ تا ۱۲ کیلو گرم اضافه وزن خواهد داشت .
**
طریقه کنترل وزن :
-
بدون کفش باشد .
-
مقدار لباس کم باشد .
-
حتی الا مکان در ساعات معینی از روز وزن گردد .
-
تعادل ترازو بررسی گرددو عقربه ترازو روی صفر باشد .


**
پستانها :
در بارداری پستانها به تدریج بزرگ ودردناک شده ، برآمدگی کوچک اطراف نوک پستان برجسته وهاله اطراف آن تیره رنگ می شود وبا رشد غدد شیری ، پستان برای شیردهی آماده می شود . از ماه پنجم به بعد ممکن است مایع زرد و شفافی از پستان خانم باردار ترشح شود ، در این موارد باید فقط با آب ولرم نوک پستانها را شستشو داد .


**
خلق وخوی :
در اوایل دوران بارداری همراه با شروع تغییرات ناشی از حاملگی ، معمولا تغییراتی در خلق وخوی و احساسات برخی از خانمها دیده می شود که امری طبیعی است در سه ماهه دوم به دلیل احساس حرکات جنین دوره لذت بخشی برای خانمها خواهد بود اما در اواخر حاملگی مادر معمولا بی حوصله وعجول است .


**
پوست :
در حاملگی خطوط تیره رنگی روی شکم خصوصا از ناحیه ناف به طرف پایین وترکهایی در پوست شکم وگاهی پستان ورانها ظاهر می شود که به علت تغییرات هور مونی بوده و طبیعی است . چرب نگه داشتن این نواحی تا حدی از زیاد شدن ترکهای حاملگی جلوگیری می کند همچنین در بعضی از خانمها ، لکه های قهوه ای رنگ نا منظم در صورت ظاهر می شود که آن را ماسک حاملگی گویند .معمولا بعد از زایمان این لکه ها ناپدید یا بسیار کمرنگ می شوند .


***
شکایات شایع در دوران بارداری :
**
تهوع همراه با استفراغ یا بدون آن :
این حالت بخصوص به هنگام صبح ، یکی از اولین نشانه های حاملگی واز عوارض شایع این دوران است که اغلب در اواخر ماه سوم خود به خود بهبود می یابد. برای مقابله با این ناراحتی خوردن یک تکه نان برشته یا بیسکویت قبل از برخاستن از رختخواب ، مصرف غذا به مقدار کم ولی در دفعات زیاد در طول روز ، خودداری از خوردن غذاهای نفاخ ، چرب وپر ادویه توصیه می شود در صورت داشتن استفراغهای شدید ومکرر به پزشک ارجاع شود .


**
تکرر ادرار :
در ابتدای بارداری معمولا به علت بزرگ شدن رحم وفشار آن بر روی مثانه دفعات ادرار کردن بیشتر می شود . در اواخر بارداری نیز با پایین آمدن سر جنین به داخل لگن وفشار ناشی از آ ن دوباره تکرر ادرار دیده می شود .توصیه می شود خانم باردار از مصرف مایعات قبل از خواب خودداری کند ، ضمنا هرگز ادرار خود را نگه ندارد زیرا این کار باعث مشکلات ادراری می شود . در صورتی که تکرر ادرار همراه با سوزش ودرد زیر شکم باشد نشانه عفونت ادراری است وباید به پزشک مراجعه کرد .


**
خستگی وخواب آلودگی :
در اوایل حاملگی بیشتر زنان احساس خستگی و خواب آلودگی می کنند . معمولا این حالت بعد از ماه چهارم بر طرف می شود . استراحت بیشتر و تغذیه صحیح در این مواقع لازم است .


**
یبوست :
بسیاری از خانمها که در حالت عادی اجابت مزاج طبیعی دارند ممکن است به علت تغییرات هورمونی وکند شدن حرکات روده وکاهش فعالیت جسمی در حاملگی دچار یبوست شوند . مصرف زیاد مایعات در طول روز ( حدود ۶ لیوان در روز ) استفاده از میوه وسبزیجات تازه ، مصرف غذاهای حاوی فیبر زیاد مثل نان سبوس دار وعادت به اجابت مزاج در ساعات معینی از روز در جلوگیری از این حالت موثر است .مصرف ملین توصیه نمی شود .


**
تنگی نفس :
به علت بزرگ شدن رحم وافزایش فشار آن به قسمت پایین ریه ها ونیز اثرات هورمونهای مربوط به بارداری ، ممکن است مختصری احساس تنگی نفس و تند شدن تنفس ایجاد شود . گذاشتن چند بالش زیر سر و شانه ها و قرار گرفتن به حالت نیمه نشسته و اجتناب از پر خوری در کاهش تنگی نفس به هنگام خوابیدن کمک می کند . در صورت پیشرفت این حالت حتما باید با پزشک یا ماما مشورت شود . در ماه آخر بارداری ، زمانی که سر جنین در داخل لگن قرار می گیرد ، نفس کشیدن برای مادر راحت تر می شود .
**
زیاد شدن ترشحات مهبل :
در طول حاملگی ترشحات واژن افزایش می یابد که این ترشحات سفید یا بی رنگ ، غلیظ و بدون بو است .در این موارد لازم است ناحیه تناسلی خشک نگه داشته شده و بهداشت رعایت شود . در صورتی که رنگ ترشحات زرد یا مایل به سبز شده با خارش ، سوزش ویا بوی بد همراه باشد باید به پزشک یا ماما مراجعه شود .


**
گرفتگی عضلات پا :
از نیمه دوم بارداری به علت بزرگی رحم و فشار روی اعصاب ، گرفتگی عضلات پاها شایع است گرم نگه داشتن وماساژ عضلات ، باعث کم شدن گرفتگی عضلات وکاهش درد می شود . چنانچه با این اقدامات گرفتگی عضلات رفع نشد ، ممکن است علت آن ،‌اختلال کلسیم باشد . در این صورت بهتر است با پزشک مشورت شود .


**
کمر درد و پشت درد :
در برخی خانمها بزرگ شدن رحم باعث انحراف مهره های کمر به سمت جلو شده ودرد پشت وکمر ایجاد میکند . استراحت وپوشیدن کفش پاشنه کوتاه ، استفاده از کمر بند مخصوص حاملگی ، انجام حرکات ورزشی مناسب وگرم نگه داشتن این قسمتها در کاهش درد مؤثر است .توصیه می شود این مادران بر روی تشکهای سفت بخوابند .


**
واریس :
در حاملگی گاهی به علت افزایش وزن بدن ، سنگینی رحم وفشار آن به رگهای بزرگ در لگن وسیاهرگهای پشت ران وساق پا ، جریان خون مختل شده وواریس ایجاد می شود .در این حالت عروق پا متورم ودردناک است درد وناراحتی ناشی از واریس را میتوان با استراحت ونگه داشتن پاها( ساق وران ) در سطحی بالاتر از سطح بدن ، کم کرد .مادر باید دراز کشیده وپاهای خود را روی صندلی یا چند بالش قرار دهد واز ایستادن یا نشستن به مدت طولانی خودداری کند .پوشیدن جورابهای مخصوص با مشورت پزشک با ماما نیز در این موارد توصیه می شود .


**
درد کشاله ران :
با بزرگ شدن رحم ممکن است خانم باردار ، دردهای مبهمی را در کشاله ران احساس کند . اغلب این دردها با اسنراحت رفع می شود .
اگر این گونه دردها مداوم شد باید به پزشک یا سایر کارکنان بهداشتی مراجعه شود .


**
بی خوابی :
با افزایش ماههای حاملگی به علت بزرگ شدن شکم ، حرکات جنین ، درد پشت ، کمر درد وتنگی نفس به تدریج خوابیدن برای مادر مشکل میشود . نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از رفتن به بستر ،گذاشتن کیسه آب گرم و نخوردن غذاهای سنگین در رفع بیخوابی مؤثر است . از نیمه دوم بارداری بزرگی رحم و فشار آن به رگهای خونی باعث اختلال در رسیدن خون به جفت ، جنین و بعضی اندامهای زن باردار میشود .برای خونسازی بهتر ، زن باردار باید از خوابیدن به پشت خودداری کرده وبه پهلو بخوابد .


**
سوزش سر دل :
یکی از شکایات شایع زنان حامله میباشد که معمولا در اثر برگشت محتویات معده به مری بوجود می آید . در اکثر خانمهای باردار این حالت خفیف است با مصر ف غذا با حجم کمتر ودر وعده های بیشتر ، حذف غذاهای دیر هضم ،چرب ، سرخ کرده و پر ادویه از رژیم غذائی و خودداری از تند خوردن غذا بهبود مییابد. بهتر است مصرف شکلات ، قهوه ، چای و سایر نوشیدنیهای حاوی کافئین محدود شود . در صورتی که با رعایت این موارد باز هم سوزش سر دل ادامه داشت به کارکنان بهداشتی مراجعه شود .


**
خارش :
از نیمه دوم بارداری به بعد به علل مختلف از جمله بزرگ شدن رحم ، به تدریج عضلات و پوست شکم کشیده می شود . در این حالت بعضی از خانمها از خارش پوست شکم وگاهی سایر نواحی بدن شکایت دارند . پوشیدن لباسهای گشاد وآزاد ، حمام کردن با آب ولرم و استفاده کمتر از صابون در محل خارش ، همچنین مالیدن محلولهای نرم کننده برای کاهش خارش مفید است . خاراندن پوست سبب خارش بیشتر میشود بنابر این بهتر است از این کار خودداری ودر صورت شدید بودن خارش ویا ایجاد ضایعات پوستی در ناحیه خارش به پزشک یا ماما مراجعه شود .


**
احساس ضعف وسستی :
به علت تغییرات هورمونی ناشی از حاملگی ممکن است مادر احساس ضعف وبی حالی کند . در این موارد استفاده از هوای تازه و محیط آرام ودور از ازدحام ، تنفس عمیق ، انجام حرکات ورزشی سبک ، خودداری از تغییر وضعیت ناگهانی مثلاّ از حالت نشسته به حالت ایستاده یا حالت خوابیده به نشسته توصیه می شود .


**
ویار :
بعضی از زنان در بارداری به مواد خاصی در اطراف خود حساس می شوند ، مثلاّ از برخی بوها یا غذاها شدیداّ ناراحت میشوند ، یا بر عکس به خوردن برخی مواد تمایل پیدا می کنند . ویار غذایی شدید ترین نوع ویار در حاملگی است . گاهی تمایلات ناجوری در خانمهای باردار دیده میشود . مانند خاک خوری ،خوردن برفک یخچال وسایر مواد مضر . لازم است این افراد ضمن خودداری از این کار ، با پزشک یا ماما مشورت کنند . زیرا ممکن است این حالت به علت کمبود ماده خاصی در بدن باشد .


***
علائم خطر بارداری :
-
خونریزی یا هر گونه لکه بینی
-
کاهش حرکات جنین در نیمه دوم بارداری ( بخصوص ماههای آخر )
-
آبریزش
-
سردرد مداوم
-
تاری دید و سر گیجه
-
تب ولرز
-
ورم صورت ودستها
-
استفراغهای شدید و مداوم ویا خونی
-
درد زیر شکم یا درد مشابه درد قاعدگی ویا درد پهلوها
-
افزایش ناگهانی وزن ( ۱ کیلو گرم در هفته یا بیشتر )
-
سوزش ادرار
-
زردی
-
ضایعات پوستی مانند ضایعات آبله مرغان ، سرخجه و


*
نکته مهم :
خونریزی در نیمه اول حاملگی بخصوص سه ماهه اول اغلب از علائم سقط یا حاملگی خارج رحم ویا بچه خوره ( مول ) است . این حالت در نیمه دوم حاملگی به ویژه سه ماهه سوم علامت جدا شدن زودتر از موعد جفت از دیواره رحم ویا پائین قرار گرفتن جفت در رحم است که همه این موارد برا ی مادر و جنین خطر آ‌فرین می باشد .


***
مراقبتهای بهداشتی در بارداری :
**
تغذیه :
همانطوریکه اشاره شد در دوران بارداری جنین کاملاّ وابسته به مادر است و مواد غذائی که مادر مصرف می کند از راه جفت به جنین می رسد . بنابر این تغذیه مناسب مادر باردار علاوه بر تامین سلامت خودش ، در سلامت جنین و نوزاد آینده هم نقش مهمی دارد . غذای روزانه خانم باردار باید دارای همه گروههای غذائی باشد چون استفاده از یک گروه غذائی ، همه مواد لازم را تامین نمی کند .


*
گروههای غذائی عبارتند :
۱-گروه نان و غلات :
مواد غذائی این گروه منبع خوبی برای تولید انرژی است . از قبیل انواع نان مخصوصاّنان سبوس دار مانند نان سنگگ ، برنج، ماکارونی ،جو ، گندم وذرت .


۲-گوشت ،حبوبات ، تخم مرغ و مغزها :
این گروه غذائی پروتئین وآهن بدن را تاّمین می کنند و مواد غذائی موجود در این دسته برای خونسازی ، تکامل سیستم عصبی و رشد جنین لازمند . مانند انواع گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و انواع مغزها ( گردو ، بادام ، پسته و) انواع حبوبات به منظور جلوگیری از سرایت بیماریهای انگلی حتماّ باید گوشت کاملاّ پخته شود. ضمناّ مخلوط غلات و حبوبات مانند عدس پلو و لوبیا پلو ، منبع خوبی از پروتئین برای مادر باردار است .


۳-شیر و فرآورده های آن مانند پنیر ،‌ماست کشک :

مصرف این مواد هم کلیسم بدن را تاّمین میکند وهم برای استخوان بندی جنین و شکل گیری و استحکام دندانهای او در آینده ضروری است . علاوه بر کلسیم این گروه دارای مواد مغذی دیگری مثل فسفر انواع ویتامینهای آ و ب بوده و منبع تاّ مین پروتئین نیز میباشد

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:34 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

 

 

حدود 10 درصد جمعیت جهان چپ دست هستند. پژوهشگران، ژن ( LRRTM1 ) را مسئول غلبه چپ دستی بر راست دستی می دانند.

 

 

در واقع افرادی که مقدار بیشتری از این ژن را در بدن خود دارند، چپ دست می شوند.

رشد هر یک از نیمکره های راست یا چپ مغز در افراد راست دست و چپ دست متفاوت است. نیمکره چپ مغز روی هماهنگی قسمت های مختلف بدن و فرامین و دستورات متمرکز است در حالی که نیمکره راست مغز روی مفاهیم و احساسات کنترل دارد. بدین ترتیب، می توان ویژگی های متفاوتی را در راست دست ها و چپ دست ها مشاهده کرد.

نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که افراد چپ دست نسبت به راست دست ها سازگارترند و به علت داشتن تمایلات استقلال طلبانه، در برابر فشارهای اجتماعی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. به علاوه، یک فرد چپ دست بسیار راحت تر از یک فرد راست دست می تواند از دست راست خود برای انجام کارها استفاده نماید، لذا به نظر می رسد افراد چپ دست با سرعت بیشتری قادر به تغییر و دگرگزینی هستند.

به طور کلی افراد چپ دست، انعطاف پذیرتر، باهوش تر و سازگارتر از افراد راست دست می باشند ولی در مواجهه با شرایط و موضوعات ترسناک، بیشتر دچار رعب و وحشت می شوند.

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:27 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 
به سلامتی اونایی که اگه صد لایه ایزوگامشون
هم بکنن بازم معرفت ازشون چیکه میکنه . . .
.
.
.
سلامتی اونایی که دوسشون داریم و نمیفهمن !
آخرشم دق میدن مارو !
.
.
.
سلامتی همه کلاس اولی ها که تازه امسال یاد میگیرن سلامتی درسته نه صلامتی!
.
.
.
بسلامتیه اون پسری که خواست آدم بشه
ولی یه دختر اومد تو زندگیش و نذاشت
همیشه پای یک زن در میان است !
.
.
.
سلامتی پسر بچه های قدیم که پشت لبشونو با ذغال سیاه می کردن
که شبیه باباهاشون بشن
نه مثل جوونای امروز ابروهاشونو نازک می کنن که شبیه ماماناشون بشن !
.
.
.
به سلامتی مهره های تخته نرد که تا وقتی رفیقشون تو حبس حریف به احترامش بازی نمی کنن !.......به سلامتی کسیکه تو خیالمونه ولی بیخیالمونه...
.
.
.

به سلامتی دوست خوبی که

مثل خط سفید وسط جاده است,

تکه تکه میشه

ولی بازم پا به پات میاد
.
.
.
به سلامتی باغچه ای که خاکش منم گلش تویی و خارش هرچی نامرده
.
.
.

.به سلامتی پدری که لباس خاکی و کثیف میپوشه

میره کارگری برای سیر کردن شکم بچه اش ،

اما بچه اش خجالت میکشه

به دوستاش بگه این پدرمه
.
.
.
سلامتی نوشابه که خانواده داره و خیلی ها ندارن !
.
.
.
به سلامتی سندباد که کل دنیا رو با شلوار کردی دور زد
.
.
.
و در آخر به سلامتیه دوست نازنینی که گفت:
قبر منو خیلی بزرگ بسازین…. چون یه دنیا ارزو با خودم به گور میبرم !
.
.
.
(به سلامتی تو)

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:25 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 یک موسسه بین المللی تحقیقی در مورد خیانت مردان به زنان انجام میداد و از زنهای کشورهای مختلف جهان این سوال رو پرسید:
اگر شوهرتون رو با زن دیگری تو رختخواب ببینید با شوهرتون چیکار میکنید ؟
زن سوئیسی : ازش میپرسم از چی من خوشش نیومده
زن روسیه ای : خونه رو ترک میکنم
زن فرانسوی : میرم پیش دوست پسرم تا بهم تسلی خاطر بده
زن ایتالیایی : اون زن رو میکشم
زن اسپانیایی : شوهرم رو میکشم
زن آمریکایی : جفتشون رو میکشم
زن ایرانی : شوهر من از این کارها نمیکنه ، من بهش اطمینان دارم ...!!!

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:23 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 چرا پدر دخترها تو خواستگاری کمتر از همه حرف می زنن؟

چرا مراسم ختم ساعت ۴ بعد از ظهر تشکیل میشه؟

چرا زنها با اینکه قلبا زن زلیلیسم رو قبول ندارن ازش دفاع میکنن؟

چرا زنها نمیتونن ماشین پارک کنن؟

چرا زنها تو هر مهمونی نباید لباس تکراری بپوشن؟

چرا تو مهمونی اگه موز بخورن بی کلاسیه ولی سیب و پرتغال نه؟

چرا هر رابطه ای یا باید مخفی باشه یا به ازدواج ختم بشه؟

چرا اگه دوستمون ماشین و خونه بخره ما چشمامون در میاد؟

چرا بچه ها همه خانوما رو خاله خودش میدونه ؟

چرا با اینهمه شاعری که در طول تاریخ دارن شعر ترانه هاشون رو مریم حیدرزاده میگه؟

چرا با موسیقی سنتی شون نمیشه رقصید؟

چرا سه تار سه تا تار نداره؟

چرا قرارداد کارمندی رو کارفرماها تنظیم میکنن؟

چرا اکثر ماشینها یا سفیدن یا سیاه یا نقره ای؟

چرا نمیشه با کت و شلوار کتونی پوشید؟

چرا ترکها نمیتونن با هم فارسی صحبت کنن؟

چرا زنها وقتی ابرو بر می دارن روحیشون بهتر میشه؟(چه ربطی داره ابرو با روحیه؟)

چرا زنها لوازم ارایش رو روی شصتشون تست میکنن؟ چرا مثل کرم پشت دستشون نمی زنن؟

چرا زنها وقتی رژلب می زنن گردنشون رو به سمت آینه دراز می کنن؟

چرا مردها فرق آرایش 50 هزارتومنی با آرایش 1.5میلیون تومنی رو نمیفهمن؟

چرا زنها 256 رنگ رو با اسم بلدن درحالیکه در طبیعت 10-12 رنگ بیشتر وجود نداره؟

چرا کادوهای عروسی رو یه روز بعد از عروسی (پاتختی) می دن؟

چرا داماد باید برقصه ؟

چرا موقع پخش صحبتهای رئیس جمهور زیرنویس تبلیغاتی نمی ذارن؟

چرا مردم تو تاکسی راجع به سیاست صحبت میکنن؟

چرا وقتی یه چیزی خوبه میخایم صاحابش بشیم؟

چرا وقتی خانومها به تقاطع می رسن بجای ترمز رو گاز فشار میارن؟

چرا قسمت مردانه اتوبوس بزرگتر از قسمت زنانه است؟

چرا تو اتوبان دست انداز میذارن؟

چرا کسی برای صبحونه کسی رو مهمون نمیکنه؟

چرا پشت کامیونها شعر می نویسن ؟

چرا تو هر کوچه ای بجای یکی چندتا تکیه هست؟

چرا سر عقد عروس دفعه سوم میگه بله؟

چرا آدمها وقتی عکس میگیرن روپنجه بلند می شن؟

چرا با اینکه همه فضولند از فضولی بدشون میاد؟

چرا راننده تاکسی ها از همه بدتر رانندگی میکنن؟

چرا مردها ترجیح میدن گم شن اما آدرس نپرسن؟

چرا با پیتزا دوغ نمیخورن؟

چرا مردها مناسبتها رو فراموش میکنن؟

چرا زنها سالوادور و فارسی 1 رو از شوهراشون بیشتر میبینند؟

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:19 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 به گزارش ایران ناز این دختر بیمار عکسی از خود بعد از عمل جراحی ریه هایش روی نت قرار داد که توجه بسیاری از بینندگان و کاربران دنیای مجازی را به خود جلب کرد و حالا وی معروفترین شخص در دنیای مجازی شده است. البته این معروفیت نه بخاطر شرایط جسمانی و خبرهای مربوط به بیماری اش بلکه تنها به این دلیل که صورت این خانم بسیار فوتوژنیک است.

 
دختری که معروفترین انسان دنیای مجازی شد +عکس ، www.irannaz.com

این دختر که راشل نام دارد و نام خانوادگی اش مشخص نشده است و به دلیل بیماری سرطان ریه در بیمارستان بستری شد و۶۰ درصد از ریه های او را از بدنش خارج کردند . وی در طول دوران نقاهت بعد از عمل عکسهایی از خودش را روی نت قرار داد که طی دو روز ۴۰۰ هزار بیننده داشت.
 
دختری که معروفترین انسان دنیای مجازی شد +عکس ، www.irannaz.com
 
اکثرا بینندگان این تصاویر میگویند وی بسیار زیبا و سرحالتر از آن به نظر میرسد که بیمار باشد و این مسئله باعث خوشحالی راشل شده است. او میگوید هرگز تصور نمیکرده زیبا باشد. و با این تعریف ها به زندگی امیدوار شده است و دوست دارد عمر بیشتری داشته باشد.
چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:9 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 چند راهکار شب امتحانی (طنز)

از اعمال واجب در شب امتحان نذر و نیاز است.با خودتان عهد ببندید که در صورت قبولی در امتحان بخش عمده ای از Inbox موبایل تان . به علاوه ۵۰ درصد از بلوتوث ها را Delete و البته Hard لب تاب را هم به کلی Format کنید.

اگر هیچکدام از راه های بالا جواب نداد و سر جلسه امتحان احساس کردید حال پراید دوگانه سوزی را دارید که در سربالایی به پت پت افتاده است از هنر علم دزدی خود بهره بگیرید.

exam راهکار های شب امتحانی (طنز)

 

و اما اگر باز هم نشد اخرین تیر “برگه نویسی” است. البته این روش در حال حاضر بیشتر در دانشگاه ها مرسوم است و در مدارس کارایی ندارد. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته تنها برای دانشجویان خانم افاقه می کند. لذا انجام ان را به دانشجویان پسر توصیه نمی کنیم. چرا که احتمال خیط شدگی در انها بالاست!!!

خانم های دانشجوی درس نخوان باید توجه داشته باشند که در این روش به هر نحو ممکن احساسات پاک استاد خود را بجریحند و بهانه ای دست و پا کنند و بگویند که با وجود مهارت زیاد و درس خواندن های طولانی در طول ترم از بد حادثه دیشب شب خوبی نداشته و نتوانسته اند خود را برای امتحان اماده کنند.جملات زیر با توجه به شرایط خانوادگی پیشنهاد می شود:

* استاد جان از شما چه پنهان دیشب برایمان خواستگار امده بود!!!

* استاد عزیز شوهرم کارگر است چطور دلت می اید در این اوضاع هدفمند دو بار شهریه بدهد؟!!!

اگر استاد شما از ان استادهای سنگ دل و بی رحم است:

* در کارت سوخت مان چند لیتر بنزین ۱۰۰ تومانی موجود است.

* پدرم گفت وام تان ردیف شده و فقط مانده امضای او.

* استاد شما می دانستید که رضا زاده با ما فامیل است؟

مردی زنگ اخر سر کوچه واستا…!

و استفاده از تقلب که بسیار روش شیرین و دلچسبی میباشد

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:45 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

additions - گالری لباس برای خانمها و آقایان
coat-model_(62).jpeg
1554 viewsNov 05, 2010
coat-model_(61).jpeg
2031 viewsNov 05, 2010
coat-model_(60).jpeg
1284 viewsNov 05, 2010
coat-model_(59).jpeg
3139 viewsNov 05, 2010
coat-model_(58).jpeg
2141 viewsNov 05, 2010
coat-model_(57).jpeg
2470 viewsNov 05, 2010
coat-model_(56).jpeg
1539 viewsNov 05, 2010
coat-model_(55).jpeg
چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:42 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

3786 views
pardeh056persianv.jpg
2578 views
pardeh057persianv.jpg
2135 views
pardeh058persianv.jpg
2653 views
pardeh059persianv.JPG
2089 views
pardeh060persianv.jpg
2900 views
pardeh061persianv.jpg
3905 views
pardeh062persianv.jpg
3653 views
pardeh063persianv.jpg
چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:41 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

-
pardeh040persianv.jpg
5739 views
pardeh041persianv.jpg
4491 views
pardeh042persianv.jpg
4772 views
pardeh043persianv.jpg
4360 views
pardeh044persianv.jpg
4669 views
pardeh045persianv.jpg
4222 views
pardeh046persianv.jpg
4299 views
pardeh047persianv.jpg
5232 views
pardeh048persianv.jpg
3868 views
pardeh049persianv.jpg
4668 views
pardeh050persianv.jpg
5164 views
pardeh051persianv.jpg
چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:40 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 دکوراسیون و ایجاد تغییر در اتاق ها همیشه نیاز به عوض کردن مبلمان یا حتی تزئینات و نقاشی دیوارها ندارد. گاهی با تغییر مدل چیدمان و یا بازسازی برخی از وسایل قدیمی موجود در محیط می توان تغییر لازم را در آن ایجاد کرد.
معمولاً میزها نقش اساسی در مبلمان اتاق نشیمن و یا غذاخوری دارند. تزئینات روی میز نشاندهنده حال و هوای ساکنین و سبک مورد علاقه آنها در دکوراسیون است. بهتر است رومیزیها که به صورت روزمره استفاده می شوند با پارچه های ارزان قیمت تهیه کنید تا مشکلی برای تعویض گاه به گاه آن نداشته باشید. رومیزیها نقش عمده ای در شاد و زنده کردن فضا دارد.
بهتر است حداقل رومیزیها را به طور فصلی و با تغییر آب و هوا تغییر دهیم، روی میز یکی از سطوحی است که بیشتر از سایر موارد به چشم می آید و خوب است از این ویژگی برای بهره گیری از رنگ و طرح در دکوراسیون استفاده کنیم. رومیزیهایی که مدتیست در چیدمان خانه های ما باب شده، رومیزیها مستطیل شکل است که گاهی فقط قسمت میانی و یا محل سرو غذای هر فرد را پوشش می دهد که در اصطلاح به آن رانر گفته می شود.
دوخت و تهیه این رومیزیها بسیار آسان بوده و گاهی با باقیمانده پارچه های پرده، رومبلی و یا پارچه های اضافی رویه های کوسن می توان آن را آماده کرد. این رومیزیها معمولاً به پارچه زیادی نیاز ندارند و به راحتی می توانید حتی از پارچه های طرحدار، ساده و رنگی متناسب با چیدمان آنها را تهیه کنید.
رانرها تنها جنبه تزئینی نداشته و اگر می خواهید از ظروف سرو غذا استفاده کنید، هر دیس یا هر ظرف سرو غذا نیاز به یک محافظ حرارتی خواهد داشت، که وجود رانر ما را از قرار دادن چنین محافظ هایی بی نیاز می کند و باعث می شود گرما به سطح میز آسیب نرساند.
در صورتی که میز شما اشکالاتی مانند پریدگی رنگ یا خش دارد، از یک رومیزی مناسب از جهت اندازه، فرم و رنگ و طرح استفاده کنید و اگر از پارچه ساده بهره می گیرید، می توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر روی آن از رانر هم در جهت طولی میز بهره ببرید و جلوه ای نو و مدرن به میز خود بدهید.
بهتر است برای تهیه رانر و رومیزی از دو طیف رنگی ملایم بهره ببرید. انتخاب رنگهایی با تم همگون (رنگهایی که از یک خانواده رنگی با سایه روشن) زیبایی خاصی به چیدمان شما خواهد بخشید. استفاده از رنگهای تند در رانرها از جلوه غذاهای شما در میان چنین تنوع رنگهای تندی خواهد کاست. برای انجام بهتر این کار، یعنی تکرار زیبای این رنگ ها، به عناصری مانند رومیزی و بشقاب ها و همینطور زیربشقابی ها توجه کنید و این ریتم رنگی را بیافرینید. فراموش نکنید که بهتر است ملایم ترین رنگ را برای بزرگترین سطح انتخاب کنید و هر قدر اندازه عنصرها کوچکتر می شوند رنگ ها نیز می توانند قویتر و متضاد انتخاب شوند. منظور از رنگ ملایم همیشه رنگ روشن نیست. برای نمونه روی یک میز غذاخوری ممکن است بخواهید از ترکیب رنگ تیره ای مثل دودی با زرد یا سبز با نارنجی استفاده کنید. می توانید رنگ دودی را در رومیزی و رنگ زرد را در عنصرهایی مانند دستمال سفره ها به کار برید.
برای میهمانیهای رسمی و کلاسیک از پارچه های براق و رنگهای نزدیک به دکوراسیون مبلمان و برای میهمانیهای غیر رسمی از جنس پارچه های مات و رنگهای شادتر استفاده کنید.
اکنون به دوخت ساده یک نوع رانر که لبه های تیز دارد و با انواع پارچه ها می توانید آن را بدوزید می پردازیم. اگر به چرخ خیاطی دسترسی نداشتید، این رومیزی را حتی با دست نیز می توانید به راحتی بدوزید و از داشتن آن لذت ببرید.
ابتدا یک مستطیل به طول میزتان و یا کمی بیشتر که از لبه های میز آویزان شود (برای آویزان شدن از هر لبه حدود ۵۰ سانت در نظر بگیرید)، عرض رانر را به اندازه نصف عرض میز در نظر بگیرید. اگر عرض میز شما ۹۰ سانت است، عرض پارچه را ۴۵ سانت + ۵ سانت (جای دوخت از دو طرف) در نظر بگیرید. دو طرف طول رومیزی را تو گذاشته و تمیز دوزی کنید. سپس پارچه را از قسمت عرض تا کنید و با سوزن محکم کنید.
قسمت تا شده که هنوز دوخته نشده را روی هم قرار داده و بدوزید، طرف دیگر رومیزی را به همین ترتیب تا کرده و بدوزید و بعد از دوختن به شکل مثلث درآورده و اتو بزنید، این قسمت مثلث در پشت کار قرار می گیرد و روی کار یک مستطیل که از دو طرف تیز است خواهید داشت. به دو سر تیز رومیزی می توانید مهره های تزئینی نیز وصل کنید یا به صورت ساده استفاده کنید.

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:38 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 


ایجاد فضای سبز در ورودی منزل
با كاشت درخت و درختچه های همیشه سبز در گلدان و قرار دادن آنها در ورودی منزلتان، فضای سبز كوچك و با طراوتی ایجاد كنید .كمی خلاقیت خرج كرده و با انتخاب درختچه های گوناگون جلوه های بصری زیبایی ایجاد كنید . برای هر چه زیباتر شدن فضا قبل از آغاز زمستان تعدادی از این درختچه ها را در حیاط خانه تان هم بكارید .

 


طروات بخشیدن به ورودی كلاسیك
با كمی خلاقیت كاری كنید كه ورودی منزلتان جلوه خیره كننده و منحصر به فردی پیدا كند . یك راهكار ساده برای ایجاد چنین جلوه ای ، استفاده از یك قوطی رنگ برای تغییر رنگ درب منزل می باشد . به جای استفاده از رنگهای معمول كه همگان استفاده می كنند از رنگهای گرم و شاد مثل نارنجی استفاده كرده و جلوه ای پر طنین و مملو از شور و هیجان خلق كنید .

 


لوازم تزیینی سفارشی
از پا دری های سنتی صرف نظر كنید و به جایش از یك قالیچه گرد رنگارنگ كه مناسب فضای باز باشد استفاده كنید . به منظور تكمیل این پالت رنگ از گلدانهای pvc كه هم سبك هستند و هم می توان رنگشان كرد و نگهداریشان دردسر خاصی ایجاد نمی كند استفاده نمایید .

 


سبكهای رنگ كاری و پولیش كاری
یك درب فایبر گلاس با روكش طرح چوب ( که قابل رنگ آمیزی می باشد )، و یک فریم با روكش آلومینیوم نیاز به نگهداری خاصی ندارد . بر روی شماره پلاك خانه یك رنگ مسی بزنید تا از دور هم قابل مشاهده باشد . در صورتی كه ورودی منزلتان طرح خاصی ندارد با استفاده از یك داربست آهنی آماده، یك طرح كوچك فوری بسازید .

 


تزیین متوازن دو طرف
استفاده از میز تنها مختص حیاط پشتی نیست . این میز برای چیدن گلدانها و یا قرار دادن كیف به هنگام چك كردن صندوق پست مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از ست های جفت و قرار دادن آنها در دو طرف در بسیار خوب است اما برای ایجاد كنتراست و توازن می توان از ست هایی با ارتفاع و وزن متفاوت بهره جست . برای توضیح بیشتر همان طور كه در عكس زیر می بینید وزن و ارتفاع گلدان و میز قرار داده شده در دو طرف در كنتراست زیبایی ایجاد كرده است .

 


جلوه گلخانه ای
برای ایجاد جلوه های بصری در ورودی منزل الهام گرفتن از طبیعت بسیار انرژی بخش است . رنگ سبز درب و گلدانهای مجسمه مانند در ورودی منزل تان تداعی گر طبیعت و طراوت آن می باشد.

 


ایجاد سبكی متفاوت اما آسان
یك راهكار آسان دیگر برای زیباتر شدن ورودی منزل استفاده از پولیش فوری پلاک های درب منزل می باشد . برای درج شماره پلاك از شماره های فلزی سمباده خورده كه بسیار شیك می باشند و استفاده از آنها بسیار آسان است استفاده كنید .

 


كنتراست خیره كننده
در طراحی این ورودی ، رنگ آبی درب ، چهارچوب مشكی براق با رنگ سفید شماره های مورد استفاده برای درج پلاك و مشعل های طلایی به رنگ خورشید، شور و هیجان بسیار خاصی به این طرح سنتی بخشیده است .

 

ایجاد توازن
ترکیب رنگی گل های فصلی و گلدانهایی به رنگهای روشن در این ورودی توازن خاصی ایجاد كرده است .

 


خلوتگاهی جنگلی
در چوبی با رنگ مات که تداعی كننده حال و هوای روستایی بوده جلوه ای كلاسیك را به این ورودی بخشیده است . و همچنین پادری پهن شده در جلوی در كه شبیه سنگهای نرم رودخانه ای می باشد جلوه روستایی و جنگلی این ورودی را بیشتر کرده است

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:36 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 ● اتاق نشیمن کوچک، وسایل کوچک

اتاق نشیمن کوچک می تواند بسرعت و با کمک وسایل بزرگ و سنگین، پر شود. خوشبختانه، طراحان و تولیدکنندگان مبلمان و وسایل دکوراسیون امروزی، این موضوع را بیش از پیش، درک می کنند و به


طراحی و تولید عناصری مناسب برای این فضاهای کوچک پرداخته اند. اولین قدم برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، انتخاب مبلمان و وسایل ظریف است. اگر در دکوراسیون اتاق نشیمن خود از وسیله ای بزرگ استفاده می کنید،


آن را میان عناصر کوچک متنوع و رنگارنگ، گم نکنید و اجازه دهید تا در مرکز توجه باقی بماند. هنگام چیدمان اتاق نیز، سعی کنید که با استفاده از وسایل کوچک متعدد از ریخت و پاش و به هم ریخته به نظر رسیدن فضا اجتناب کنید. هر چه دکوراسیون اتاق کوچک خلوت تر باشد، بهتر است. در صورتی که فضا به شما اجازه می دهد، بهتر است به جای دو مبل یک نفره، از کاناپه ای دو نفره استفاده کنید.

 

● فضا را آینه کاری کنید

آینه، روشی کلاسیک برای بزرگ تر جلوه دادن فضای کوچک است که هم با انعکاس نور موجود در فضا باعث می شود تا فضا دلبازتر و وسیع تر به نظر برسد و هم با انعکاس قسمتی از فضا، آن را بزرگ تر نشان می دهد. بنابراین، توصیه می کنیم که در استفاده از آینه هایی با ابعاد مختلف در اتاق نشیمن کوچک خود، کوتاهی نکنید.

 

● اعمال ترکیبی مناسب

بعد از انتخاب و خرید مبلمان و وسایل مناسب، آنها را به بهترین وجه، سازماندهی کرده، در بهترین موقعیت مکانی بچینید.

 

در نظر داشته باشید که قرار است چه فعالیت هایی در اتاق نشیمن انجام شود؛ مطالعه، تماشای تلویزیون یا دور هم جمع شدن و گفت وگو با دوستان. اطمینان حاصل کنید که برای فعالیت هایی که در ذهن دارید، شرایط را بخوبی مهیا ساخته اید. همچنین به یاد داشته باشید


که قرار است شما و افراد دیگر در اتاق نشیمن راه بروید و از قسمتی به قسمت دیگر، حرکت کنید. بنابراین، فضاهایی که در آن رفت و آمد صورت می گیرد، باید به اندازه کافی باز گذاشته شود. همچنین، بهتر است کف این قسمت ها را با فرشینه ای نرم بپوشانید.

 

● اکسسوری، اکسسوری،اکسسوری

نه تنها شما بلکه هیچکس دوست ندارد تا در اتاق نشیمنی زندگی کند که در آن، فقط مبل و وسایل کاربردی دکوراسیون وجود دارد. اکسسوری ها از جمله ملزومات دکوراسیون هستند که دکوراسیون بدون آنها، فاقد جذابیت خواهد بود. به این نکته توجه کنید که تعداد این عناصر جانبی بیش از اندازه نشود. با کمک آنها می توانید دکوراسیون فضا را متعلق به خود کنید.

 

برای مثال، کتاب ها، چراغ های زیبا و همچنین کوسن ها و... از جمله اکسسوری هایی هستند که می توانید بر حسب سلیقه و تمایل خود و همچنین متناسب با سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده اید، در دکوراسیون استفاده کنید. حتما توصیه می کنیم از عناصری قدی و کشیده مانند ساعت های پاندول دار قدی یا چراغ های ایستاده بلند برای بلندتر نشان دادن ارتفاع فضا در دکوراسیون استفاده کنید.

 

● استفاده از فضای دیوار

هر اندازه هم که فضای شما محدود باشد، می توانید از فضاهای دیواری موجود استفاده کنید و از آنها برای زیباسازی دکوراسیون، کمک بگیرید. علاوه بر نصب قاب عکس یا تابلوهای هنری، روش های متعدد دیگر نیز برای استفاده از دیوارها وجود دارد.

 

استفاده از پانل های کاغذ دیواری یا پانل های پارچه ای یکی از انواع پوشش هایی است که می توان با کمک آنها، دیوارها را تزئین و رنگ ها و الگوهای متنوعی را به دکوراسیون وارد کرد. اگر دکوراسیون شما و پارچه های بکار رفته در آن مانند روکش مبل ها و کوسن ها، همگی ساده و با رنگی ملایم هستند،


می توانید از پوشش های طرحدار با رنگ های زنده استفاده کنید و برعکس اگر منسوجات موجود در دکوراسیون شما به اندازه کافی طرح و رنگ دارند، از دیوار پوشی با طرح های ساده و خلوت استفاده کنید و بدین طریق جلوه فضای خود را متعادل کنید.

 

● زندگی کنید و بیاموزید

مهم ترین عضو در دکوراسیون اتاق نشیمن، خود شما هستید. بدون شما و حضور شما در این فضا، اتاق نشیمن، هدف و معنی خود را از دست می دهد.

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:34 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 براي بسياري از خانواده‌ها اتاق نشيمن، با وجود وسايل صوتي و تصويري، به صحنه‌اي هنري در خانواده تبديل مي‌شود. حوزه نفوذ امواج الكترومغناطيسي وسايل صوتي و تصويري نه تنها بر افراد حاضر در خانه كه بر افراد تازه وارد به اين محيط نيز وارد مي‌شود. حتي در زماني كه اين ابزار خاموش هستند، امواج مغناطيسي همچنان پايدارند. اين‌گونه امواج مي‌توانند براي سلامتي عمومي خانواده مشكل ايجاد كنند. براي به حداقل رساندن تأثيرات امواج مغناطيسي، از وسايلي استفاده كنيد كه مدرن‌ترند و از لحاظ كيفيت دارای استانداردهای حداقل انتشار امواج باشند. همچنين از نحوه درست سيم‌پيچي‌ها و اتصالات مطمئن شوید. بهترين حالت آن است كه صفحه تلويزيون را درون قفسه‌بندي دردار يا كابينت‌هاي مخصوص اتاق نشيمن قرار دهيد و فاصله محل نشيمن و مبل‌ها را تا تلويزيون به اندازه حداقل حدود يك متر و نيم افزايش دهيد.
نيروي زندگي: ممكن است عضوي از خانواده يا دوستي صميمي كه اغلب به ما سر مي‌زند، داراي نوعي آلرژي يا حساسيت باشد. در اين صورت بايد با وسواس، هرگونه عامل حساسيت‌زا را از فضا دور كنید، چرا كه حتي درفضاهاي بيمارستاني نيز با وجود گل‌ و گياه، گربه‌اي كه در سايه چرت مي‌زند، پرندگان پر سروصدا كه دائم روي زمين مي‌نشينند و پرواز مي‌كنند، وجود فضايي كاملااستريل بي معني است؛ ولي در عين حال وجود اين موجودات و گياهان، فضايي سرشار از انرژي زندگي خلق مي‌كند که نباید نادیده انگاشته شود. در محیط خانه می توانید با انجام تمهيداتي، تاثير اين عوامل آلرژي‌زا را به حداقل برسانيد؛ گياهان را درون آب نگهداري كنيد تا كپك و قارچ‌هاي احتمالي به حداقل برسند.
بهتر است حيواني در محيط خانه نباشد.
از انداختن فرش‌ و موكت‌هاي ضخيم در فضاي خانه اجتناب كنيد تا مانع از محبوس شدن گردوغبار لا‌به لاي اين كف‌پوش‌ها شويد.
گياهان به‌خصوص از انواع گل‌دار آن، فضاهاي مرده خانه را زنده مي‌كنند و باعث تبادل اكسيژن در محيط مي‌شوند. حتي وجود حيوانات خانگي با اينكه ممكن است براي افرادي كه داراي آلرژي هستند، موجب ناراحتي شود، ولي طبق تحقيقات به عمل آمده، حيوانات خانگي بي‌دردسر مانند قناري يا مرغ عشق و... بر طول عمر فيزيكي و رواني افراد خانه تأثير مثبت دارند. اگر انباشتگي و شلوغي حاصل از وسايل اضافي را در خانه حل كرده‌ايد، شايد مايل باشيد صفاي طبيعت را به محيط باز آوريد و اين امر از طريق خلق منظره‌اي در چيدمان داخلي با كنار هم گذاشتن گياهان، سنگ‌ها، صدف‌ها و تكه‌هاي چوب طبيعي به‌خصوص مواردي كه از آب روان مانند رودخانه يا دريا گرفته شده‌اند، به‌وجود می آید. قرار دادن آبشار يا آب نماهاي كوچك با صدايي دلنواز از ريزش آب نیز، حال و هواي كوهستان را به محيط مي‌بخشد. درخت كاج مطبق، انرژي زندگي را در خانه به جریان می اندازد. صندلي با روكش‌هاي كتاني، پشتي‌ها كه قابليت شست‌وشو دارند و زيرانداز نازك از جنس طبيعي به سلامت محيط كمك مي‌كند. قطعه قطعه بودن ميز به صورت مثلث‌هاي يكسان و يك اندازه، مي‌تواند كارآيي متفاوتي داشته باشد. وجود گياه روييده شده درآب و كف اتاق كه از سنگ است به زيبايي اين چيدمان ساده افزوده است. تاتمي‌هاي ژاپني (كف‌پوش‌هاي قابل نشيمن) با رنگ مات، ميز كوتاه ژاپني از چوب و عناصري از طبيعت، تمام چيزي است كه براي داشتن فضايي آرام‌بخش به آن نياز داريم. محدوديت رنگي مجموعه، شامل سفيد و سبز، حالتي از خلوص و پاكي به محيط بخشيده است. خانه‌اي ييلاقي با چيدماني به دور از انباشتگي؛ ديوارهاي سفيد و كف ساخته شده از چوب افرا، چشم را مستقيما به منظره خارج از خانه جلب مي‌كند. مبل‌هايي با روكش كتان و گلدان‌هاي گل تازه، به حضور طبيعت در محيط ياري رسانده است. رنگ‌هاي طلايي و خميدگي‌هاي نرم، ورودي ملايم و صلح‌آميزي را براي خانه به وجود آورده است. نورپردازي درخشان حاصل لرزش‌هاي نور خورشيد و درآميختن آن با نور چراغ‌هاي كار شده در سقف راهرو است. وسايل تزئيني به‌عنوان نمادهايي از بخت و اقبال در فرهنگ‌هاي بومي، خوشبختي را به درون دعوت مي‌كند.
رنگ مايه ملايمي از سبز و تابلوي هنري، تيزي گوشه‌هاي راه‌پله را ملايم كرده است. پله‌ها با سراميك، در رنگي هماهنگ با محيط فرش شده اند. رنگ‌هاي روشن و درخشان، ميهمان‌ها را به درون دعوت مي‌كند تا كفش‌هايشان را درآورند و وارد ورودي به دور از انباشتگي خانه شوند. كاسه زرد رنگ، محل قرار دادن وسايل كوچكي از قبيل كليدهاست. در يك خانه ساده بدون فضاي ورودي جداگانه، وجود ميزي كوچك و سبدهايي بافته از حصير، مانع از ايجاد آشفتگي و شلوغي مي‌شود. مي‌توانيد عناصر و لوازمي كه باعث ايجاد شلوغي در يك ورودي مي‌شود مانند كليد‌ها، كفش‌ها و... را داخل اين سبدهاي حصيري پنهان كنيد. رنگ‌هاي لطيف چيده شده در صحنه، براي ايجاد آرامش در محيطي شلوغ انتخاب شده‌اند. این فضا كفي چوبي دارد كه روي آن با كاشي‌هايي از جنس لينولئوم كه جلوي انعكاس صدا را مي‌گيرند، پوشیده شده است. شمع‌هاي روشن با شعله‌هاي نوران و پرتو افكني نور بر روي چوب‌هاي كف اتاق، باعث افزایش حس وجود طبيعت در محيط مي‌شود. گياهان بريده شده‌اي كه در آب ريشه داده‌اند، به تازه شدن هوا كمك مي‌كنند. قاب‌هاي شيشه‌اي مات و كاشي‌هايي از جنس سراميك با رنگ آبي بر فراز وان آب، طرحي براي يك حمام لوكس است. حوله‌ها را در جعبه‌اي زير وان قرار داده‌اند تا به راحتي در دسترس باشد، در حالي‌كه از آب نيز دور است.
رنگ‌هاي غني، روكش تمام پنبه‌اي روي تخت، با گنجينه‌اي از آثار هنري، يك اتاق خواب را به فضايي خاص براي آرامش يافتن و نيروي دوباره گرفتن تبديل كرده است. اگر وسايل آشپزخانه را به صورتي قابل دسترس از بالا آويزان كنيد، فضايي كاربردي و زيبا ايجاد مي‌شود. گياهان تازه در ظرف‌هايي بر روي صفحه گرانيتي كانتر، تزئيني زیبا و کاربردی است. ورود نور از پنجره‌ها و درها به درون اين خانه، محيطي دوستانه ايجاد كرده است. كوسن‌هايي با جنس كتان بر روي مبل‌ها و صندلي‌هايي از جنس طبيعت، با محیط طبیعی بیرون از خانه طبيعت ارتباط برقرار كرده است. 

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:31 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

زن طناز ولی با عفت

  ارسال برای دوستان

 زن طناز ولی با عفتقبل از بيان اصل مطلبم اجازه بدهيد به يک مثال توجهتان را جلب کنم . دوستان به اين دوتعبير دقت کنيد فلاني آدم بذله گويي است ؛ فلاني درسفرآدم بذله گويي است به نظر شما کدام يک از اين دونفر با شخصيت تر ويا امروزي تر است؟ و يا به عبارت ديگرکدام يک شخصيت تکامل يافته تري دارد ؟

 

حتما شما هم مي گوييد نفر دوم با شخصيت تر است چون نفر اول هميشه و همه جا مزه پراني مي کند چه در جمع دوستان و چه در جلسه رسمي و در اين مواقع مي بينيد که تمام جمع با يک نگاه عاقل اندر سفيه اين فرد را نگاه مي کنند که اينجا جاي اينکارها نيست . ولي افراد دسته دوم کاملا موقعيت شناس هستند و در مواقعي آنچنان رسمي هستند که انسان فکر مي کند اين فرد اصلا در زندگيش يک بار هم نخنديده است و گاها بر حسب موقعيت شروع به خنده و بذله گويي مي کنند در اين موقع آدم باور نمي کنه که اين همان شخص چند دقيقه پيش است .

اسلام هم بهترين انسانها را کساني مي داند که به صورت تکامل يافته صفات خودشان را بروز دهند بعنوان مثال در حديثي از پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله است که بهترين زنان شما زني است که هم با عفت باشد و هم طناز؛ با عفت باشد نسبت به نامحرم و طناز نسبت به شوهرش .

اين گونه زنها هر چند در مقابل شوهرانشان عشوه گر و طناز هستند ولي در مقابل نامحرمان بقدري سر سنگين هستند که بعضي ها فکر مي کنند که آنها مغرور و يا متکبرند . در حالي که اين حالت نشان دهنده موقعيت شناسي و شخصيت تکامل يافته اين گونه زنهاهست . وهمين ويژگي باعث مي شود سبک سرانه در کوچه و بازار نخندند و يا رفتار ديگري که مخصوص جمع خانواده است را در بيرون از خانه انجام ندهند .

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 11:40 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 11:36 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 از دین نبی شکفته جان و دل من

با مهر علی سرشته آب و گل من
گر مهر علی به جان نمی ورزیدم
در دست چه بود از جهان حاصل من

تا حبّ علی و آل او یافته ایم
کام دل خویش مو به مو یافته ایم
وز دوستی علی و اولاد علی است
در هر دو جهان گر آبرو یافته ایم

تا که بر لب نامت ای زیباترین، می آورم
آسمان ها را تو گویی بر زمین می آورم
تو طلوع آفتابی، من اذان مغربم
زیر لب نام امیرالمؤمنین می آورم

آن شیر دلاور که زبهر طمع نفس
در خوان جهان پنجه نیالود، علی بود
شاهی که وصی بود و ولی بود، علی بود
سلطان سخا و کرم و جود، علی بود

میلاد مرتضی اسدالله حیدر است
جشن ولادت علی(ع) آن میر صفدر است
زوجی برای فاطمه حق آفریده است
این زادروز همسر زهرای اطهر است

هر کس که شود داخل حصن حیدر
ایمن بود از عذاب روز محشر
جز مهر علی و آل چیزی نبود
سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

ذکر من، تسبیح من، ورد زبان من علی است
جان من، جانان من، روح و روان من علی لست
تا علی (ع) دارم ندارم کار با غیر علی
شکر لله حاصل عمر گران من علی است
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

زد عشق تو خیمه در دل ما
حل شد زتو جمله مشکل ما
با مهر علی و آل بسرشت
از روز ازل خدا دل ما
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

حجت حق، از حریم حق، به امر حق عیان شد
روشن از نور رخش، ارض و سما، کون و مکان شد
خانه زاد حق ولادت یافت اندر خانه ی حق
حق به مرکز جا گرفت، باطل گریزان از میان شد
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

زان سبب ماه رجب ماه خداست
که اندر آن میلاد شاه لافتی ست
شد رخش از کعبه ظاهر، عقل گفت:
چون که صد آمد نود هم پیش ماست
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

دل هر چه نظر به وسعت عالم تافت
جز نور تو در عرصه ی آفاق نیافت
هنگام نهادن قدم بر سر خاک
دیوار حرم به احترام تو شکافت
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

مکه پر شور و شعف
کعبه می گیرد شرف
قبله را قبله نما
آمده میر نجف
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

نیستم بیگانه، هستم آشنایت یا علی
از ازل دل داده بر مهر و ولایت یا علی
تا جمال خویش را در کعبه حق ظاهر کند
پرده گیرد از جمال دلربایت یا علی

دلم شده غرق سرور و شعف
کعبه شده بهر علی یک صدف
مرغ دلم رها شده به سوی
ایوان باصفای شاه نجف

تمام لذت عمرم همین است
که مولایم امیرالمومنین است
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

چهار شنبه 15 / 3 / 1391برچسب:, :: 11:16 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 

 

ای علی، ای آیت جان، آمدی

آمدی، ای جان جانان، آمدی


ذات حق را جلوه گر چون آفتاب

دل فروز، از مشرق جان آمدی


کعبه از نور جمالت روشن است

کز حریم لطف یزدان آمدی


ای ز تو، آیین احمد در کمال

ای دلیل راه انسان، آمدی


شهر بند عشق را، مفتاح راز

تا گشایی راز قرآن آمدی


خاتم دین خدا را پاسدار

ای به حشمت چون سلیمان آمدی


تا بر افروزی چراغ معرفت

در طریق علم و عرفان آمدی


یار با مظلوم و، با ظالم به جنگ

رحمتِ این، زحمتِ آن، آمدی


برفراز قله آزادگی

عالم آرا، مهر تابان آمدی


دردهای دردمندان را به لطف

ای طبیب جان، به درمان آمدی



تا بسوزی پرده های شرک را

شعله آسا، گرم و سوزان آمدی


ای ولی حق زمین را از فروغ

چون فلک، اختر به دامان آمدی


آسمان احمدی را، همچو مهر

سرکشیده از گریبان آمدی


دست حق، آمد برون از آستین

تا تو، ای بازوی ایمان آمدی


موج خیز مکتب توحید را

همچو مروارید غلطان آمدی


قبله جان محبان خدا

مرحبا، ای شیر یزدان آمدی



میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی باد...





شنبه 9 / 3 / 1391برچسب:, :: 10:42 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 آفتاب: بررسی این شرکت نشان داده بیشتر از ۹۵ درصد افرادی که این تلفن ها را یافته اند، تلاش کرده اند که به اطلاعات شخصی و حساس در این تلفن ها دسترسی پیدا کنند. این شامل تلاش برای دسترسی به حساب های بانکی آنلاین و ایمیل نیز می شده است.
هر چند نیمی از این افراد تلاش کرده اند صاحب تلفن را هم پیدا کنند. اما اکثر این افراد نیز پیش از این تلاش کرده اند در تلفن همراه سرک بکشند و به اطلاعات شخصی آن دسترسی پیدا کنند.

شرکت سیمانتک می گوید ما نمی خواهیم از نظر روانشناسی افراد را بررسی کنیم که چه چیزی باعث این رفتار می شود. اما این تحقیق اطلاعات بسیار جالبی در مورد کارهایی که مردم بعد از پیدا کردن یک تلفن انجام میدهند در اختیار ما گذاشته است.

بیشتر از ۷۲ درصد یابنده ها به سراغ عکس های ذخیره شده در تلفن رفته اند و ۶۰ درصد نیز تلاش کرده اند به حساب های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک دسترسی پیدا کنند. ۴۰ درصد افراد نیز سراغ ایمیل و حساب های بانکی آنلاین رفته اند.

شرکت سیمانتک در این تلفن ها، چند فایل متنی حاوی لیستی از رمزهای عبور نیز قرار داده بود. و جالب اینجا است که ۵۷ درصد افراد به این فایل سرک کشیده بودند و ۵۳ درصد آنها نیز سراغ یک لیست مالی تقلبی حاوی حقوق افراد یک شرکت رفته بودند.

روی این تلفن ها یک اپلیکیشن هم قرار داده شده بود که به نظر می رسید حاوی لیست رمز های عبور است. کاربر بایستی روی دکمه ورود در این اپلیکیشن «تپ» می کرد. بیش از دو سوم افراد سراغ این اپلیکیشن رفته بودند و وقتی پیام خطای جعلی «عدم ارتباط با مرکز» را دریافت می کردند سراغ فایل متنی رمز های عبور می رفتند.
نتیجه این بررسی به خوبی نشان می دهد که تا چه حد باید از تلفن همراه تان مراقبت کنید. اگر آن را با رمز عبور یا Pattern فقل نکرده اید. بهتر است همین الان این کار را انجام بدهید. ضمن اینکه هیچ وقت رمزهای عبور تان را در تلفن نگهداری نکنید. در عین حال فراموش نکنید که استفاده از نرم افزارهای امنیتی هم روی تلفن های هوشمند هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.  

شنبه 9 / 3 / 1391برچسب:, :: 10:31 قبل از ظهر :: نويسنده : khodam

 بحارالانوار جلد ۱۳ باب ۲۹

سه شنبه 7 / 3 / 1391برچسب:, :: 7:37 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 بستن لوله هاي رحمي خانم ها يك عمل جراحي ساده و بي خطر است در اين عمل لوله هاي رحمي فرد در طي عمل بيهوشي عمومي ( يا بي حسي موضعي ) بسته مي شود . اين عمل توسط متخصصين زنان يا جراح عمومي بصورت سرپايي ( و يا بستري با يك روز اقامت ) در بيمارستان انجام مي شود .

 

نحوه عمل :

با بسته شدن لوله هاي رحمي ( فاصله بين رحم و تخمدان ها ) از رسيدن اسپرم و تخمك به يكديگر و تشكيل سلول تخم جلوگيري به عمل مي آيد .

ميزان اثر :

ميزان شكست اين روش در سال اول بين 5/0 تا 7/0 درصد است . ميزان اثر اين روش تا 10 سال پس از عمل بيش از 98% گزارش شده است .

مزايا :

o دايمي بودن.

o ميزان اثر بالا.

o به يادآوري و مراجعه مكرر نياز ندارد.

o براي سلامتي فرد در دراز مدت عارضه ندارد .

o بر روابط جنسي تاثير ندارد .

o كاهش ابتلا به سرطان تخمدان .

معايب :

o نياز به عمل جراحي

o پرهزينه بودن و دشوار بودن عمل جراحي برگشت باروري

عوارض غير شايع و نحوه برخورد با آنها :

1-احتمال تغيير ميزان عادت ماهيانه

2-افزايش احتمال حاملگي خارج از رحمي ( در صورت بروز بارداري )

3-احتمال ايجاد كيست تخمدان

4-TL مانند ساير اعمال جراحي مي تواند خطر هاي بيهوشي را ( به ميزان بسيار كم ) به همراه داشته باشد .

در صورت بروز هر كدام از عوارض بالا ، فرد به مركز بهداشتي درماني ارجاع داده مي شود .

نكات مهم :

-بايستي قبل از عمل TL ضمن مشاوره دقيق به زن و شوهر در مورد هزينه زياد و دشوار بودن عمل

برگشت باروري و احتمال ضعيف موفق بودن اين عمل مشاوره دقيق انجام داد .

-اين روش براي زوجيني كه خانواده خود را از نظر تعداد كامل كرده اند و از زندگي با ثباتي برخوردارند .مناسب است قبل از عمل بايد رضايت فرد متقاضي و همسر وي كسب شود .

-لازم است با توجه به فاكتورهاي سن ، تعداد و سن فرزندان متقاضي ضمن انجام مشاوره به فرد در اتخاذ تصميم مناسب كمك شود .

زمان انجام عمل TL :

1-در صورت اطمينان از باردار نبودن فرد بستن لوله هاي رحمي در هر زماني از سيكل وي امكان پذير است .( دوهفته اول عادت ماهيانه زمان مناسب تري است )

2-پس از زايمان طبيعي

3-هنگام سزارين (بستن لوله هاي رحمي به راحتي امكان پذير است .)

توجه :

پس از سقط و نيز در فاصله زماني 42-7 روز پس از زايمان ، زمان مناسبي براي انجام عمل لوله بستن نيست.

جهت انجام موارد زير به مركز بهداشتي درماني ارجاع داده مي شود :

o پاپ اسمير ( مطابق دستورالعمل كشوري )

o معاينه لگني

تذكر ها :

o نخوردن مايعات و مواد غذايي حداقل 8 ساعت قبل از عمل

o مصرف نكردن دارو از24 ساعت قبل از عمل ( مگر به تجويز پزشك )

o حمام كردن شب قبل از عمل ، استفاده از لباس تميز و راحت

o نداشتن لوازم زينتي و لاك ناخن

o داشتن همراه براي برگشت به منزل ( در صورت امكان )

تذكرهاي بعد از عمل لوله بستن :

1-مراقبت هاي بعد از عمل :

o حمام كردن روزانه

o استفاده از مسكن ( در موارد احساس درد )

o تميز و خشك نگهداشتن محل بخيه

o نداشتن نزديكي حداقل تا يك هفته ( اگر درد پس از يك هفته ادامه يابد ، لازم است كه تا زمان رفع درد از نزديكي خودداري گردد .)

o خودداري از برداشتن اجسام و اشياي سنگين تا يك هفته .

2-عدم نياز به استفاده از كاندوم :

پس از عمل نيازي به استفاده از يك روش ديگر وجود ندارد .

هشدارها و نحوه برخورد با آنها :

§ تب بالاتر از 38 درجه .

§ درد و تورم محل بخيه و خروج چرك و خون از آن تا يك هفته .

§ درد شكمي كه بدتر شده يا از بين نرود.

§ اسهال .

§ از حال رفتن .

در صورت بروز هر كدام از موارد فوق ، فرد به مركز بهداشتي درماني مراجعه شود.

 

حاملگي در افرادي كه لوله هاي خود را بسته اند :

حاملگي در اين افراد بسيار كم بوده ولي در صورت تاخير عادت ماهيانه ، تهوع ، حساس شدن پستانها ، درد و حساسيت زير شكم و خونريزي از رحم بايد بررسي انجام شود .

حاملگي بعد از TL ، محتمل وممكن خواهد بود . بايد توجه داشت كه چون نيمي از اين موارد موبوط به حاملگي خارج از رحم مي باشد ، در هر مورد شك به حاملگي بايد خارج رحمي بودن آن بررسي شود .

هر مورد شك به حاملگي بايد به مركز بهداشتي درماني مراجعه شود.

 

سن مناسب براي بستن لوله هاي رحمي :

اين عمل براي خانمهايي كه تعداد فرزندان آنها كامل مي باشد وبالاي 35 سال هستند، مناسب است . در مورد كسانيكه سن آنها زير 30 سال مي باشد، با در نظر گرفتن احتمال ازدواج مجدد و ... بهتر است مشاوره دقيق انجام شده و عمل بادر نظر گرقتن كليه موارد و احتياطات لازم انجام شود .

یک شنبه 5 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:8 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

   

1- چه بسا شخص حريص بر امري از امور دنيا ، که بدان دست يافته و باعث نافرجامي و بدبختي او گرديده است ، و چه بسا کسي که براي امري از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسيده ، ولي به وسيله آن سعادتمند گرديده است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (166)

2- تو را به پنج چيز سفارش مي کنم : اگر مورد ستم واقع شدي ستم مکن ، اگر به تو خيانت کردند خيانت مکن ، اگر تکذيبت کردند خشمگين مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بيتابي مکن .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (167)

3- سخن نيک را از هر کسي ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گيريد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (170)

4- چيزي با چيزي نياميخته است که بهتر از حلم با علم باشد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص(172)

5- نهايت کمال ، فهم در دين و صبر بر مصيبت ، و اندازه گيري در خرج زندگاني است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص(172)

6- سه چيز از خصلتهاي نيک دنيا و آخرت است : از کسي که به تو ستم کرده است گذشت کني ، به کسي که از تو بريده است بپيوندي ، و هنگامي که با تو به نداني رفتار شود ، بردباري کني .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

7- خداوند دوست ندارد که مردم در خواهش از يکديگر اصرار ورزند ، ولي اصرار در خواهش از خودش را دوست دارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

8- دانشمندي که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

9- هيچ بنده اي عالم نيست ، مگر اينکه نسبت به بالا دست خود ، حسادت نورزد ، و زيردست خود را خوار نشمارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

10- هر که خوش نيت باشد ، روزي اش افزايش مي يابد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

11- هر کس با خانواده اش خوشرفتار باشد ، بر عمرش افزوده مي گردد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

12- از سستي و بي قراري بپرهيز ، که اين دو ، کليد هر بدي مي باشند ، کسي که سستي کند ، حقي را ادا نکند ، و کسي که بي قرار شود ، بر حق صبر نکند .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

13- پيوند با خويشان ، عملها را پاکيزه مي نمايد ، اموال را افزايش مي دهد ، بلا را دور مي کند ، حسا آخرت را آسان مي نمايد ، و مرگ را به تاخير مي اندازد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 71، ص (111)

14- بهترين چيزي را که دوست داريد درباره شما بگويند ، درباره مردم بگوييد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 65، ص (152)

15- خداوند بنده مؤمنش را با بلا مورد لطف قرار مي دهد ، چنانکه سفر کرده اي براي خانواده خود هديه مي فرستد ، و او را از دنيا پرهيز مي دهد ، چنانکه طبيب مريض را پرهيز مي دهد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (180)

16- بر شما باد به پرهيزکاري و کوشش و راستگويي ، و پرداخت امانت به کسي که شما را بر آن امين دانسته است ، چه آن شخص ، نيک باشد يا بد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (179)

17- غيبت آن است که درباره برادرت چيزي را بگويي که خداوند بر او پوشيده و مستور داشته است . و بهتان آن است که عيبي را که در برادرت نيست ، به او ببندي .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (178)

یک شنبه 5 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:3 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

آفتاب: اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به ناصرالدین شاه بوده است.

شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال 1230 تولید شده است، به تلفن‌های همراه امروزی شباهتی ندارد.

این تلفن همراه در سفرها همراه ناصرالدین شاه بوده و در زمان نیاز به کابل‌های کشیده شده بین راه وصل و با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی برقرار می‌شده است.

این تلفن دارای راهنمای فارسی بوده و ساخت کارخانه البیس شهر زوریخ می‌باشد.
یک شنبه 5 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:1 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

آفتاب: بالاخره اطلاعات اولین فیلم غیر ایرانی اصغر فرهادی مشخص شد.

تهیه‌کننده‌ی فیلم جدید فرهادیبه نکات قابل توجهی از فیلم جدید این کارگردان ایرانی اشاره کرده که شاید مهم‌ترین آنها حضور ماریون کوتیار بازیگر مشهور فرانسوی و برنده‌ی جایزه اسکار در این پروژه‌است.

شرکت ممنتو فیلم که پیش از این پخش اروپایی دو فیلم آخر فرهادی «درباره‌ الی...» و «جدایی نادر از سیمین» را بر عهده داشته، قرار است فیلم جدید فرهادی را در فرانسه تهیه کند. به گزارش اسکرین دیلی، الکساندر ماله‌گای امروز از سوی شرکت ممنتو فیلم اینترنشنال اعلام کرده که فیلم جدید فرهادی پاییز امسال با بودجه‌ای 11 میلیون یورویی در پاریس کلید خواهد خورد. به گفته‌ی ماله‌گای فرهادی هم‌اکنون مشغول بازنویسی فیلم‌نامه‌ی کار جدید خود است. این فیلم نیز همانند کارهای قبلی فرهادی تریلر احساسی و اجتماعی است که با تعلیق و چرخش‌های داستانی خود نفس تماشاگر را از ابتدا تا به انتها حبس خواهد کرد.

به گزارش كافه سينما، فرهادی در خصوص فیلم جدید خود به فیلم فرانس اعلام کرده که:‌« من به دنبال آنم که در فیلم‌هایم بیشتر از پاسخ... تماشاگران را با پرسش مواجه کنم. چیزی که دنیای امروز بیش از همیشه به آن نیاز دارد، طرح کردن سوال‌های جدید برای جواب‌های قدیمی است. احتمالا می‌توان این سینما را سینمای بازجویی و استنطاق نامید.»

آخرین فیلم فرهادی «جدایی نادر از سیمین» علاوه بر کسب جوایز معتبر متعدد از خرس طلای برلین گرفته تا اسکار بهترین فیلم خارجی، فروشی بیش از 25 میلیون دلار در سراسر دنیا داشته‌است.

پیش از این صحبت‌های مختلفی درباره‌ی ترکیب بازیگران فیلم به‌گوش می‌رسید، اما ماله‌گای امروز ضمن تایید حضور کوتیار در فیلم فرهادی، از اضافه شدن این بازیگر مشهور فرانسوی به پروژه جدید ممنتو فیلم ابراز خوشحالی کرده‌است. کوتیار که امروزه به واسطه‌ی حضور در فیلم‌های هالیوودی شهرتی بین‌المللی دارد، در سال 2007 برای ایفای نفش ادیت پیاف جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داده‌است. کوتیار امروز در جشنواره‌ی کن بر روی فرش قرمز فیلم جدید ژاک اودیار حضار خواهد شد. از فرهادی و ماله‌گای نیز در جشنواره کن امسال قرار است تقدیر شود.

تازه ترين فيلم فرهادي پيش از اين جايزه رسانه اي اتحاديه اروپا را دريافت كرده بود كه قرار است در جشنواره كن به اين كارگردان اهدا شود. خانم واسیلیو(كميسر آموزش و پرورش اتحاديه اروپا) اعلام کرده که از اهدای این جایزه به فرهادی مفتخر است، زیرا فیلم جدید وی به هویت فرهنگ پرمایه و باز اروپایی در زندگی روزمره می‌‌پردازد: « فرهادی پس از موفقیت جهانی با فیلم جدایی، به سوژ‌ه‌ای متعهدانه در مورد جهانشمولی برابری روی آورده است.»

ماریون کوتیار (به فرانسوی: Marion Cotillard) سی ام سپتامبر ۱۹۷۵ در پاریس متولد شد.

او بازیگر و خواننده فرانسوی است. او با بازی در فیلم‌هایی در فیلم‌هایی چون تاکسی، فوریا و چیزهای زیبا توانست نظر منتقدان را جلب کند. بازی او در سه گانه تاکسی به تهیه کنندگی لوک بسون، از او چهره‌ای شناخته شده ساخت. یک سال خوب نخستین پروژه هالیوودی او، یک کمدی جذاب به کارگردانی رایدلی اسکات بود که در آن، در نقش یک زن فرانسوی با راسل کرو همبازی شد.

اما افتخارات بین‌المللی او از زمانی آغاز شد که کوتیارد به عنوان نخستین هنرپیشه فرانسوی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. او یک جایزه اسکار، یک جایزه بافتا، یک جایزه سزار و یک جایزه گلدن گلوب برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم زندگی یک گل سرخ را به‌دست آورده است. پس از این کوتیارد به بازیگری در پروژه‌های بین‌المللی تبدیل شد. او در سال ۲۰۰۹ در فیلم دشمنان مردم اثر مایکل مان مقابل جانی دپ بازی کرد. در همین سال نیز در فیلم نُه در کنار دانیل دی-لوئیس، با گروهی از بازیگران مطرح زن سینمای جهان، از پنه لوپه کروز تا سوفیا لورن همبازی شد.

این اواخر همکاری‌های او با کریستوفر نولان، فیلمساز بزرگ سینمای جهان و سازنده سری بتمن، باعث شد تا نام کوتیارد یک بار دیگر سر زبان‌ها بیفتد. او پیش از فیلم فرهادی، به زودی با حضور در تازه‌ترین بلاک باستر نولان، یعنی شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، به پرده سیماهای جهان بازمی‌گردد.
جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:, :: 6:3 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 چگونه با شوهر عصباني خود برخورد كنيم؟
چگونگي برخورد با يك شوهر عصباني، به ميزان شكيبايي شما و ميزان آسيبي كه به شما وارد مي گردد، بستگي دارد. آزارهاي عاطفي و روحي امري واقعي اند و افراد مختلف ميزان صبر متفاوتي دارند.

در درجه اول، ممكن است همسر خشمگين شما در خانواده اي رشد كرده باشد كه اينگونه رفتارها طبيعي بوده است و بيان احساسات دروني با چنين راه هاي خشن، بدون توجه به آسيبي كه به شما وارد مي آيد، به نظرش عادي مي آيد. اگر شما در خانه اي با عشق فراوان بزرگ شده ايد، به طور قطع توقع محبت بيشتري از شوهرتان داريد و عصباني شدن او شما را به ميزان فراواني نااميد و دلگير مي كند.

به شوهرتان بگوييد كه وقتي خشمگين مي شود، چقدر شما اذيت مي شويد. شايد او از اينكه دارد به شما آزار مي رساند، آگاهي ندارد. اگر او شما را دوست دارد بايد تلاش كند تا براي جلوگيري از ناراحت شدن شما، عبارات مناسب و لحن متمايزي را ياد بگيرد. در حقيقت برخي از مردها بسيار خودخواهند و از درك ديدگاه هاي شما سرباز مي زنند. اما حداقل سعي كنيد زماني كه او آرام است، در اين مورد با او به گفت وگو بنشينيد.

بيشتر مردان متأهل قادرند تا با احترام سخن بگويند، پس تلاش كنيد درمورد آنچه بيش از همه شما را آزار مي دهد، با او صحبت كنيد و از او بخواهيد تا بيشتر ملاحظه احساسات شما را بنمايد. براي داشتن يك زندگي زناشويي كامياب، در جهت شاد و خشنود كردن يكديگر تلاش كنيد.

درصورتي كه شوهر شما به احساساتتان اهميتي نمي دهد و به صراحت اقرار مي كند كه مي خواهد شما را بيازارد، ممكن است خودش هم عميقاً آسيب ديده باشد. از او درمورد آنچه كه او را آزار مي دهد سؤال كنيد و به او قول دهيد اين مسئله را طوري تغيير خواهيد داد كه ديگر اذيت نشود. برخي افراد دوست دارند وقتي خودشان آزرده خاطر مي شوند، ديگران هم مثل آنها باشند.

اگر شما باعث آزردگي او شده باشيد، ممكن است او بخواهد كار شما را تلافي كند. بنابراين، درباره آنچه باعث شده تا شما او را اذيت كنيد با او حرف بزنيد و سعي كنيد تا ديگر با اين روش او را نيازاريد.

اگر به وضوح همسرتان دوست داشت شما را اذيت كند، با اينكه شما همواره رفتار خوبي با او داشته ايد، بايد به دنبال راه حل عاقلانه اي باشيد.

بله، بسياري از مردها نسبت به ديگر مردها مهربان ترند. اگر نمي توانيد با او كنار بياييد و رفتارهاي بد او را تحمل كنيد، به او گوشزد كنيد كه اگر نتواند رفتارش را تغيير دهد، او را ترك خواهيد كرد. برخي از مردها به رابطه زناشويي بها نمي دهند و دوست دارند كه هرطور كه هست، از آن خلاص شوند. شايد از نظر آنها اين راهي براي جدايي از شما باشد.

اگر نتوانستيد در كل موقعيت خود خوشبختي را بيابيد، شايد بهتر باشد هرچه زودتر از او جدا شويد. شايد او به خاطر بودن با شما خشمگين است و مي خواهد كه او را ترك كنيد. سعي كنيد هر كاري كه مي توانيد براي محافظت از خود در برابر آزار او انجام دهيد كه به رفتار خشن او ربط داشته باشد. اما اگر به هيچ وجه نمي توانيد اين كار را انجام دهيد، مي توانيد براي هميشه از او جدا شويد.

به خاطر داشته باشيد درصورتي كه هر دو شما براي يكديگر اهميت داشته باشيد و درصورتي كه دوست داشته باشيد يكديگر را خوشحال ببينيد، مي توانيد براي يادگيري درست رفتار كردن با يكديگر تلاش كنيد. افراد متأهل بايد بياموزند كه چگونه با هم رفتار كنند. هر دو شما بايد براي يافتن راهي براي سازش و شاد نگاهداشتن يكديگر تلاش كنيد. اگر يكي از زوجين وظيفه خود را براي خشنود كردن ديگري انجام نداد، راه ديگري به غير از جدايي باقي نمي ماند.

تا وقتي شوهرتان صادقانه براي كمتر عصباني شدن تلاش مي كند، و تا وقتي تلاش مي كند تا به شما آسيبي نرساند، زندگي زناشويي شما به طور قطع شادتر مي گردد. عشق و محبت را به هم بياموزيد. به او آن چيزي كه بيشتر خواهان آن است را تقديم كنيد. ممكن است او محبت و حمايت بيشتري را از شما بخواهد هر آنچه كه خواهانش است را فقط با مهرباني به يكديگر بدهيد. اگر او عشق و محبت را از طرف شما دريافت كند، اميدوار باشيد كه سعي در پس دادن محبت شما، بيشتر خواهدشد

جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:42 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 سبيل:

بعضي از مردان مانند هركول پوآرو با سيبيل خوش تيپ ميشوند. هيچ زني وجود ندارد كه با سبيل زيبا بنظر برسد

اسامي مستعار:
اگر سارا، نازنين، عسل و رويا با هم بيرون بروند، همديگر را سارا، نازنين، عسل و رويا صدا خواهند زند. اگر بابك، سامان، آرش و مهرداد با هم بيرون بروند، همديگر را گودزيلا، بادام زميني، تانكر و لاك پشت صدا خواهند زد.


پرداخت صورتحساب ميز:
وقتي صورتحساب را مي آورند، با اينكه كلا 15هزار تومان شده، بابك، سامان، آرش و مهرداد هر كدام 10 هزار تومان روي ميز ميگذارند. وقتي دختران صورتحساب را دريافت ميكنند، ماشين حسابهاي جيبي خود را بيرون مي آورند.

پول:
يك مرد 2000 هزار تومان براي يك جنس 1000 توماني مورد نيازش مي پردازد. يك زن 1000 تومان براي يك جنس 2000 توماني كه نيازي به آن ندارد مي پردازد.

بگو مگوها:
حرف آخر را در جر و بحث ها زنان ميزنند. هر چيزي كه يك مرد بعد از آن بگويد، شروع يك بگو مگوي ديگر خواهد بود

آينده:
يـك زن تــا زمانيكه ازدواج نكرده نگران آينده است. يك مرد تا زمانيـكـه ازدواج نـــكرده هــــرگز نگران آينده نخواهد بود.

موفقيت:
يــك مرد موفق كسي است كه بيشتر از آنچه هـمــسرش خرج ميكند درآمد داشته باشد. يك زن موفق كسي است كه بتواند چنين مردي را پيدا كند.

ازدواج:
يك زن به اميد اينكه شوهرش تغيير كند با او ازدواج ميكند،ولي تغيير نميكند. يك مــرد به اين اميد با همسرش ازدواجميكند كه تغيير نكند، ولي تغيير ميكند.

روابط:
اول از همه، يك مرد يك رابطه را يك رابطه بحساب نمي آورد. وقتي رابطه اي تمام ميشود، زن شروع به گريه نموده و سفره دلش را براي دوستان دخترش ميگشايد و نيز شعري با عنوان "همه مردها نادانند" مي سرايد. سپس به ادامه زندگيش ميپردازد. مرد هنگام جدايي اندكي مشكلاتش بيشتر است. 6 ماه پس از جدايي ساعت 3 نيمه شب يك پنجشنبه، تلفن ميزند و ميگويد: "فقط ميخواستم بدوني كه زندگيمو از بين بردي، هيچوت نمي بخشمت، ازت متنفرم، تو يه ديوانه اي، ولي ميخوام بدوني باز هم يه فرصتي برامون باقي مونده." نام اين كار تماس تلفني "ازت متنفرم/عاشقتم" است كه 99 درصد مردان حداقل يك بار آنرا انجام ميدهند. برخي كلاسهاي مشاوره اي مخصوص مردان براي رها شدن از اين نياز تشكيل ميشود كه معمولا تاثيري در بر ندارند.

بلوغ:
زنان بسيار سريعتر از مردان بالغ ميشوند. اغلب دختران 17 ساله ميتوانند مانند يك انسان بالغ رفتار كنند. اغلب پسران 17 ساله هنوز در عالم كودكانه بسر برده و رفتارهاي ناپخته دارند. به همين دليل است كه اكثر دوستي هاي دوران دبيرستان به ندرت سرانجام پيدا ميكنند.

فيلم كمدي:
فرض كنيد چند زن و مرد در اتاقي نشته اند و ناگهان سريال نقطه چين شروع مي شود. مردها فورا هيجان زده شده و شروع به خنده و همهمه ميكنند، و حتي ممكن است اداي بامشاد را نيز درآورند. زنان چشمانشان را برگردانده و با گله و شكايت منتظر تمام شدنش ميشوند.

دست خط:
مردها زياد به دكوراسيون دست خطشان اهميت نميدهند. آنها از روش "خرچنگ غورباقه" استفاده ميكنند. زنان از قلم هاي خوشبو و رنگارنگ استفاده كرده و به "ي" ها و "ن" ها قوس زيبايي ميدهند. خواندن متني كه توسط يك زن نوشته شده، رنجي شاهانه است. حتي وقتي مي خواهد تركتان كند، در انتهاي يادداشت يك شكلك در انتها آن ميكشد.

حمام:
يك مرد حداكثر 6 قلم جنس در حمام خود داد - مسواك، خمير دندان، خمير اصلاح، خود تراش، يك قالب صابون و يك حوله. در حمام متعلق به يك زن معمولي بطور متوسط 437 قلم جنس وجود دارد. يك مرد قادر نخواهد بود اغلب اين اقلام را شناسايي كند.

خواروبار:
يك زن ليستي از جنسهاي مورد نيازش را تهيه نموده و براي خريدن آنها به فروشگاه ميرود. يك مرد آنقدر صبر ميكند تا محتويات يخچال ته بكشد و سيب زميني ها جوانه بزنند. آنگاه بسراغ خريد ميرود. او هر چيزي را كه خوب بنظر برسر مي خرد.

بيرون رفتن:
وقتي مردي ميگويد كه براي بيرون رفتن حاضر است، يعني براي بيرون رفتن حاضر است. وقتي زني ميگويد كه براي بيرون رفتن حاضر است، يعني 4 ساعت بعد وقتي آرايشش تمام شد، آماده خواهد بود.

گربه:
زنان عاشق گربه هستند. مردان ميگويند گربه ها را دوست دارند، اما در نبود زنان با لگد آنها را به بيرون پرتاب ميكنند.

آينه:
مردها خودبين و مغرور هستند، آنها خودشان را در آينه چك ميكنند. زنان بامزه اند، آنها تصوير خود را در هر سطح صيقلي بازديد ميكنند -- آينه، قاشق، پنجره هاي فروشگاه، برشته كننده ها، سر طاس آقاي زلفيان...

تلفن:
مردان تلفن را به عنوان يك وسيله ارتباطي براي ارسال پيامهاي كوتاه و ضروري به ديگران در نظر ميگيرند. يك زن و دوستش مي توانند به مدت دو هفته با هم باشند و بعد از جدا شدن و رسيدن به خانه، تلفن را برداشته و به مدت سه ساعت ديگر با هم شروع به صحبت كنند.

آدرس يابي:
وقتي يك زن در حال رانندگي احساس ميكند كه راه را گم كرده، كنار يك فروشگاه توقف كرده و از كسي كه وارد است آدرس صحيح را ميپرسد. مردان اين را به نشانه ضعف ميدانند. آنها هرگز براي پرسيدن آدرس نمي ايستند و به مدت دو ساعت به دور خودشان ميچرخند و چيزهايي شبيه اين ميگويند: "فكر كنم يه راه بهتر پيدا كردم،" و "ميدونم كه بايد همين نزديكي باشه، اون مغازه طلا فروشي رو ميشناسم."

پذيرش اشتباه:
زنان بعضي اوقات قبول ميكنند كه اشتباه كردند. آخرين مردي كه اشتباهش را پذيرفته 25 قرن پيش از دنيا رفته است.

فرزند:
يك زن همه چيز را در مورد فرزندش مي داند: قرارهاي دكتر، مسابقات فوتبال، دوستان نزديك و صميمي، قرارهاي رمانتيك، غذاهاي مورد علاقه، اسرار، آرزوها و روياها. يك مرد بطور سربسته و مبهم فقط ميداند برخي افراد كم سن و سال هم در خانه زندگي ميكنند.

لباس شيك پوشيدن:
يك زن براي رفتن به خريد، آب دادن به گلهاي باغچه، بيرون گذاشتن سطل زباله و گرفتن بسته پستي لباس شيك مي پوشد. يك مرد فقط هنگام رفتن به عروسي و يا مراسم ترحيم لباس رسمي برتن ميكند.

شستن لباسها:
زنان هر چند روز يك بار لباسهايشان را ميشويند. مردها تك تك لباس هاي موجود در كمد، حتي روپوش و اونيفرم جراحي هشت سال پيش خود را مي پوشند و هنگاميكه لباس تميزي باقي نماند، يك لباس كثيف بر تن نموده و كوه ايجاد شده از لباسهاي چرك خود را با آژانس به خشك شويي منتقل ميكنند.

عروسي:
هنگام ياد كردن از عروسي ها، زنان در مورد "مراسم جشن" صحبت ميكنند، مردان درباره "ميهماني هاي دوران مجردي."

جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:36 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 همان‌طور که می‌دانید ازدواج بر سه قسم است: ازدواج موقت، ازدواج دائم و ازدواج دانشجویی!!

در این نوشتار می‌خواهیم راه‌های یک ازدواج موفق دانشجویی را مورد بررسی قرار دهیم.


ازدواج دانشجویی از سه کلمه‌ی ازدواج + دانشجو + یی تشکیل شده است!!

در لغت‌نامه این کلمات این گونه تفسیر شده است:
ازدواج= 2 تا شدن، قاطی مرغ‌ها رفتن، از دست رفتن! از پا افتادن! کاری است خوب که من آن را خیلی دوست می‌دارم!


دانشجو= نام چیزی است که این روز ها همه هستند! ، بلاتشبیه به تلفن همراه که همه دارند. انسان علاف از نوع با کلاسش را گویند!!


یی= چنین کلمه ای هنوز کشف نشده است !


اولین و آسان‌ترین راه برای ازدواج دانشجویی مایه‌دار بودن است. اگر خودتان مایه‌دار نیستید لااقل سعی کنید پدرتان مایه‌دار باشد . اصولا اگر مایه دارید دیگر لازم نیست ادامه این مطلب را بخوانید . پاشید برید ازدواج دانشجووییتوونو بکنید! در این موارد بهتر است اول مزدوج شده و سپس دانشجوو شوید تا مدرکی که می خواهید بگیرید (بخرید!) مطابق میل دوشیزه عروس خانم باشد !!

اگر هم مایه دار نیستید خب چه کارتون کنم بشینید صبح تا شب درس بخونید تا کنکور قبول شده و نمونه یک انسان موفق شوید تا به شما هم بگویند چه پیامی برای هم سن و سال های خودت داری!!؟

برای توفیق در امر ازدواج دانشجویی بهتر است سعی کنید در دانشگاه آزاد قبول شوید تا وقت بیشتری برای انجام این کار های فوق برنامه !! و غیر درسی داشته باشید !!


قبولی در دانشگاه شریف به هیچ عنوان توصیه نمی شود !قبولی در این دانشگاه به هر انگیزه ای غیر از درس شما را به یک جوان ناکام تبدیل خواهد نمود!


بله همکارانم به من اشاره می کنند لحظاتی قبل کلنگ احداث شش تا دانشگاه آزاد دیگر به زمین زده شد تا شما جوانان عزیز راحت تر ازدواج دانشجویی نموده و مدارج علمی را ترقی نمایید!! (تو همین فاصله شد دوازده تا !!)


سعی کنید در انتخاب رشته به رشته هایی علاقمند باشید که بیشتر ظرفیت آن را جنس مخالفتان تشکیل می دهند!(مثلا" نسبت 59 به یک از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است!!) در غیر این صورت نگران نباشید انواع و اقسام انجمن ها ی علمی و کانون هاو تشکل هاو هلال احمر و گروه سرود ! و ... شما را به سر منزل مقصودتان می رساند!


اگر دخترید سعی کنید جزوه های درسی تان را خوش خط و خوانا بنویسید ! ا
گر هم پسرید که اصلا" لازم نیست جزوه بنویسید ! چون همان طور که می دانید خوبیت ندارد یک دختر از یک پسر جزوه بگیرد !! مردم چی می گن؟ مثل خواستگاری دختر از پسر که عرف نیست !!

نکته مهم : خدا پدر و مادر گوتنبرگ را قرین رحمت نماید!!

 


اصلا"از ایجاد آشنایی نترسید و همیشه سعی کنید برای شروع آشنایی دنبال یک بهانه خوب باشید. خجالت نکشید ، برید جلو و با شهامت حرفتون رو بزنید.


پسر:سلام خانم ! ببخشید می شه با من از دواج کنید!
بووووووووووووووومب!!


کات آقا ! کات ! پسره ی اوشکول من گفتم ایجاد آشنایی! نگفتم زرت بری بگی ازدواج که!!

خب می گفتیم...

 

بلوتوث خود را همیشه در محیط کلاس روشن بگذارید!


سر جلسه امتحان از هرگونه کمک فکری به غیر هم جنسان خود دریغ نکنید ! البته به شرطی که نیتتان خیر باشد در غیر این صورت بنده هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرم.

فراموش نکنید نشستن در راهرو های دانشگاه آن هم به سبک سنتی ، به شما انگیزه های زیادی برای ازدواج های!! دانشجویی خواهد داد !


به هر حال اگر از آن دسته از دانشجو هایی هستید که ازدواج دانشجویی کرده اید ، بهتون تسلیت می گم ! اگر هم هنووز مجردید برید ازدواج دانشجویی کنید دیر می شه ها !!

جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:33 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 

 

حیوانات و مانند ان ها

1. موش:مو زی ترین حیوان.

2.خروس:سحر خیز ترین حیوان.

3. مار:بی دست و پا ترین حیوان.

4.سگ: وفا ترین حیوان.

5. بز: پروفسول حیوانات.

6.اسب: نجیب ترین حیوان.

7.روباه: مکار ترین حیوان.

8.الاغ: ساده ترین حیوان.

9. میمون: دلقک ترین حیوان.

10. بلبل: خواننده ی حیوانات.

11.شیر سلطان حیوانات.

12. دارکوب: طبال حیوانات.

13.مورچه: بی ازار ترین حیوان.

14.کبوتر: پستچی حیوانات.

15.خفاش: خون خار ترین حیوان.

16. گرگ: بی وفا ترین حیوان

جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:, :: 4:58 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 همانطور که پیش تر گفتیم , در بعضی صفحات خبری درج شده که دکتر فاضلی مسئولیت عمل دختری به نام نرگس و دوستانش که در مدرسه دچار سانحه ی آتش سوزی شده بودند را بر عهده گرفته . این خبر به طور رسمی از سایت دکتر فاضلی تکذیب شد . با تشکر از “هادی” بابت مطلع کردن ما از این خبر , متن تکذیبیه را در ادامه میخوانید . البته باید توجه داشت که این شایعه توسط چه کسی پخش شده و آیا روابط غیر مستقیمی پشت این خبر نهفته است که سودی برای یکی از طرفین ماجرا داشته ؟!

 

به تازگی اخباری در اینترنت منتشر شده است مبنی بر اینکه اینجانب مسئولیت جراحی پلاستیک نرگس و دوستانش که در آتش سوزی 5 سال پیش روستای درودزن مرودشت که به طرز کاملاً دلخراشی سوخته بودند را به عهده گرفته ام، اما شخصا در اینجا اعلام میدارم که این اخبار جنبه شایعه داشته و بنده از آن بی خبرم.
باعث خرسندی من بود اگر در این امر خیر مشارکتی داشته باشم اما به دلیل مسئولیت بالایی که در قبال جان این افراد و دشواری این جراحی پیش روی نه فقط من بلکه هر جراح پلاستیک دیگری می باشد این خبر را تکذیب مینمایم.
امیدوارم به زودی از منبعی که این شایعه را منتشر ساخته و باعث بازی با احساسات عمومی و لطمه به اعتبار حرفه ای بنده شده آگاهی پیدا کرده و از مجاری قانونی آن را پیگیری خواهم نمود.


جمعه 3 / 3 / 1391برچسب:, :: 4:54 بعد از ظهر :: نويسنده : khodam

 در روز های اخیر عکس و فیلمی منتشر شد از برهنهگی بازیگر زن معروف ایرانی ، گلشیفته فراهانی که جنجال بسیاری برپا کرد .

در این مطلب قصد داریم تا کمی در مورد این کار گلشیفته فراهانی و علت آن برای شما توضیح دهیم .

علت این کار گلشیفته فراهانی را در زیر میخوانید :

 

golshifte1 علت برهنه شدن گلشیفته فراهانی چه بود ؟

 

این فیلم جزء مجموعه ای است که از هفت بازیگر جوانی که نامشان برای نامزدی بخش بهترین “بازیگر مستعد” جوایز سینمایی سزار مطرح شده است، تهیه شده است که آنها را در حال عریان شدن نشان می دهد.

وب‌سایت فرانسوی‌زبان «مادام لا فیگارو» این هفته کلیپی ویدئویی روی وب‌سایت خود قرار داد که در آن هفت بازیگر نامزد جایزه سزار، اسکار سینمای فرانسه، در حال برهنه شدن دیده می‌شوند. گلشیفته فراهانی یکی از این بازیگران است که متأسفانه از همه اینها مستهجن تر است .در این کلیپ سیاه‌وسفید که تصویری از آن نیز در صفحه فیس‌بوک گلشیفته فراهانی قرار داده شده این بازیگران در حال برهنه کردن نیم‌تنه بالایی خود دیده می‌شوند.

این در حالی است که مجله فیگارو عکس گلشیفته فراهانی را روز چهارشنبه از این مجموعه حذف کرد و فیلم رسمی آن که در یوتیوب منتشر شده بود، مدتی در دسترس نبود.

در مقابل نیز مخالفان برهنه شدن گلشیفته فراهانی در مقابل دوربین را عملی مذموم بر شمرده اند و آن را مغایر با ارزشهای یک زن دانسته اند

باشگاه خبرنگاران در ادامه می افزاید:
“در سال ۲۰۱۱ نیز گلشیفته فراهانی در فیلم “جای اژدها” براحتی بازیگر مرد فیلم “دوگاری اسکات” را می بوسد و در تختخواب هتل با لباس خواب در کنار اومی خوابد و صحنه های نیمه برهنه وی با دوگاری اسکات که نقش دوست پسر وی را دارد، سکانس های دیگر فیلم را شکل داده اند.کم نبودند کسانی همانند گلشیفته فراهانی که با امید به تبدیل شدن به ستاره سینمای هالییوودی به تمام سنت های وطنی اش پشت پا زدند و همه چیز را نادیده گرفتند.اما در نهایت و زمانی که استفاده تبلیغاتی این ستاره ها به پایان می رسد کم کم نشریات مبتذل مد هم حتی به سراغ آنها نخواهند رفت و تازه تلخی غربت و مزه گس آلت دست شدن حس می شود. احساس بدی آنقدر بد که تلخی آن را حتی می شود از تکذیبیه پدر گلشیفته یعنی بهزاد فراهانی در خصوص این رفتارهای دخترش حس کرد. “

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 214163
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


کاریکاتور بازیگران


<-BlogTitle->

<-BlogDescription->

<-PostContent->
::ادامه مطلب::
نوشته شده در <-PostDate->| ساعت <-PostTime->| توسط <-PostAuthor->|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت